دنیای‌اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه ساختار هرمزگان بر اساس تجارت و بازرگانی و به‌ویژه در حوزه خارجی است، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در حوزه صادرات نیز حرکت کرده است و معتقدیم که این حوزه نیاز به تقویت بیشتر دارد.
محمد حسین شیرعلی‌زاده در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه هرمزگان با بیان اینکه در هرمزگان صنایع کوچک و بزرگ زیاد و فعالی وجود دارد، گفت: هرمزگان در بعد برخورداری از صنایع معدنی و فلزی و صنایع جانبی و پایین دستی کشاورزی وضعیت خوبی را داراست و در بخش صادرات غیرنفتی نیز صاحب مزیت‌هایی فراوانی است. وی با بیان اینکه هرمزگان دارای پنج منطقه ویژه اقتصادی و تجاری آزاد است، اضافه کرد: هر یک از این مناطق از اسکله‌های تخصصی متناسب با کاربری مناطق یاد شده برخوردارهستند که این امر به عنوان یک ظرفیت در کنار ظرفیت‌های دیگر مورد توجه است.
وی همچنین از احداث منطقه ویژه کوشکنار درغرب هرمزگان خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به توسعه مبنایی دارد و در این مسیر از همه ظرفیت‌های موثر استان برای تحقق اهداف توسعه استفاده خواهیم کرد.
شیرعلی زاده تاکید کرد: برای تحقق اهداف دولت در بخش توسعه صادرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برنامه‌های حمایتی خود را با جدیت در دستور کار دارد و نگاه عملی را بر این بخش حاکم خواهد کرد.