دنیای اقتصاد-کرج-رسول باقری: معاون خدمات شهری شهرداری کرج از آمادگی این حوزه برای احداث 12 ایستگاه هواشناسی در مناطق دوازده گانه با همکاری اداره کل هواشناسی استان البرز خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، نشست مشترک معاونت خدمات شهری شهرداری کرج و اداره کل هواشناسی استان البرز با موضوع ارزیابی راهکارهای ارتقای همکاری در بخش‌های مربوطه برگزار شد و طرفین بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک به‌منظور ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی- پژوهشی تاکید کردند. معاون خدمات شهری شهرداری کرج اظهار کرد: گرچه جلسات زیادی با موضوعات آلودگی هوا در استان برگزار می‌شود، اما خروجی آنها چندان ملموس نیست و از آنجا که اجرای مصوبات جلسات نیازمند اعتبارات کلان است، معمولا راه به جایی نمی‌برد.
حسن مدیر روستا با اشاره به محدودیت منابع مالی استان برای اجرای طرح‌های مرتبط با حفظ محیط زیست، اضافه کرد: شهرداری کرج با درک اهمیت موضوع در حد توان حمایت‌های مادی لازم را خواهد داشت و امیدوارم به نتایج مثبتی دست یابیم. این مقام مسوول، با تصریح بر اینکه «امروزه محیط زیست به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های کارشناسان تبدیل شده است»، ادامه داد: آلودگی هوا فعل و انفعالاتی در ساختار بدن ایجاد می‌کند که سلامت افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد. ما باید از امروز نگران زندگی نسل‌های آینده در جامعه باشیم.
معاون شهردار کرج با انتقاد از سنگ‌اندازی مسکن و شهرسازی در اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز بیان کرد: به‌رغم اینکه سازمان فضای سبز شهرداری کرج آمادگی خود را برای درختکاری و ایجاد ۲ هزار هکتار فضای سبز در ارتفاعات باغستان و رجایی شهر اعلام کرده است و با انجام آن، ریه‌های تنفسی کرج برای سال‌های آینده تامین می‌شود، اما مسکن و شهرسازی به بهانه‌های مختلف سنگ‌اندازی می‌کند که امیدوارم مسوولان ورود کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.
به گفته مدیر روستا، مرکز دفن حلقه دره یکی دیگر از نگرانی‌های زیست محیطی مسوولان است که در همسو و مدخل بادهای ورودی به شهر کرج قرار دارد و دودها و آلاینده‌های ناشی از سوخت زباله‌ها وارد شهر می‌شوند و احتمالا منشأ برخی بیماری‌ها و نارسایی‌ها است؛ از این رو ضرورت خریداری دستگاه‌های زباله سوز و مکانیزه شدن خدمات رسانی در این بخش نیازمند توجه بیشتر است.
وی افزود: بسیاری از مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا که امروز بر سر کرج تلنبار شده، مربوط به جانمایی اشتباه محل ساخت کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی است که در مسیر بادهای ورودی به شهرها قرار دارند و آلاینده‌های ناشی از فعالیت شان به درون بافت مسکونی هدایت می‌شود. معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: در قدم نخست شهرداری کرج آمادگی خود را برای احداث ایستگاه‌های هواشناسی در سطح مناطق دوازده گانه اعلام می‌کند و
انشاء ا... در قدم بعدی، تفاهم‌نامه همکاری‌های دو جانبه منعقد می‌شود.