دنیای‌اقتصاد-کرج-رسول باقری: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با رد نظر برخی مبنی بر توقف طرح‌های عمرانی در استان گفت: ما به نیمه پرلیوان می‌نگریم و از مسیرهای جدیدی بودجه‌های عمرانی را جذب خواهیم کرد که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بخشی از آن است، با این اوصاف نه تنها پروژه عمرانی در استان متوقف نمی‌شود که پروژه‌های جدید هم کلید خواهد خورد.
به گزارش پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استانداری البرز، مجید سریزدی در حاشیه برگزاری «کارگروه تخصصی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی» گفت: مسلم است که در بحث تکمیل پروژه‌های عمرانی با محدودیت منابع محدود مالی مواجه هستیم، اما این به معنای توقف اقدامات عمرانی در استان نیست.
وی عنوان کرد: نه‌تنها پروژه‌های فعلی متوقف نمی‌شود، بلکه از سایر منابع برای کلید زدن طرح‌های جدید در دیگر فعالیت‌ها استفاده خواهیم کرد. سریزدی عنوان کرد: نگاه ما به نیمه پرلیوان است و برای تمام پتانسیل‌ها در جهت توسعه استان برنامه‌ریزی داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تامین مالی برای شتاب‌گیری طرح‌های عمرانی را از دو بخش بازار پولی و بانکی میسر دانست و عنوان کرد: البته بازار سرمایه در بخش خصوصی برای ما حرف اول را می‌زند و درصدد به‌کارگیری ظرفیت‌های این بخش برای شتاب‌گیری پروژه‌های عمرانی در استان هستیم و تاکنون هم اقدامات خوبی در بازار سرمایه صورت گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز یادآور شد: فراخوان «فرصت‌های بُرد - بُرد سرمایه‌گذاری» در استان که تبلیغات محیطی آن را در شهر شاهد هستید و به فواصل زمانی از شبکه‌های تلویزیونی سراسری نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد، همان سیاست‌های راهبردی ما در تامین منابع بخش خصوصی است.
وی افزود: با رویکردی که تیم استانداری البرز در پیش گرفته است نه تنها تعداد پروژه‌های عمرانی در استان متوقف نمی‌شود، بلکه با سرعت بیشتری شتاب خواهد گرفت و علاوه‌بر تامین نیازهای شهروندان حرکتی در مسیر سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.
سریزدی در بخش دیگری درباره منتفی شدن طرح عملیاتی خطوط بی آر تی نیز گفت: اصلا طرحی در این خصوص وجود نداشته است که منتفی شود، شاید در جلسات کارشناسی در گذشته مطرح شده باشد.
وی با بیان اینکه قفل ترافیک شهر کرج با تکمیل پروژه قطار شهری کرج در دولت تدبیر و امید باز خواهد شد، از ریل‌گذاری خط ۵ مترو قطار شهری خبر داد و عنوان کرد: از ۹۷ میلیارد بودجه قطار شهری تاکنون کمتر از ۲۰ میلیارد آن تامین شده بود که با رایزنی‌های استاندار البرز و تیم همراه آن باقی این اعتبار در حال جذب و تامین است. وی تامین ارز ۴۶۵ میلیون دلاری را که ۳۱۰ میلیون دلار آن به فاینانس قطار شهری اختصاص دارد، مهم‌ترین گام در شتاب‌گیری این پروژه ملی ذکر کرد و این حرکت را بی‌نظیر در تاریخ ۱۰ ساله پروژه قطار شهری کرج برشمرد. سریزدی اعلام کرد: در آینده نزدیک شاهد آغاز به‌کار ریل‌گذاری خط ۵ قطار شهری کرج نیز خواهیم بود.