دنیای اقتصاد-کرمانشاه- الهام اکبری: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و اعتقاد استاندار جدید به بخش خصوصی؛ فضای اقتصادی استان روند رو به رشدی پیدا کرده است.
کاشفی اظهار کرد: فضای اقتصادی استان حرکت مثبتی را در پیش گرفته است. وی دو عامل مهم را برای این تحلیل برشمرد و افزود: شروع به کار دولت یازدهم و تاثیرات مثبت سیاست‌گذاری‌های منطقی داخلی در حوزه اقتصاد و تحرک بی‌سابقه تیم دیپلماسی دولت در تسهیل روابط اقتصادی با دنیای خارج بیانگر این مطلب است. رئیس اتاق کرمانشاه در خصوص عامل دوم پیشرفت اقتصادی استان گفت: اعتقاد راسخ استاندار جدید به بخش خصوصی و توجه ایشان به رفع موانع تجارت و تولید استان فضای اقتصاد استان را بیش از پیش پویا کرده است. کاشفی به نشست‌های هفتگی استاندار کرمانشاه با فعالان اقتصادی در محل اتاق اشاره کرد و یادآور شد: کمیته‌های مختلفی در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، تعاون، اصناف، خدمات، آموزش و... برای بهره‌برداری بهتر از این جلسات تشکیل شده که هرکدام پیشنهادها، راهکارها و مسائل خود را در جلسات مربوطه مطرح می‌کنند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در استان افزایش یافته و بسیاری از طرح‌هایی که سال‌ها مسکوت بوده در حال تمدید مجوزهای مربوطه است.
رئیس اتاق کرمانشاه ادامه داد: طرح‌های جدید سرمایه‌گذاری نیز در استان برای استفاده بهتر از صندوق توسعه ملی در دست بررسی است. وی به پتانسیل‌های بزرگ اقتصادی استان اشاره و اذعان کرد: این مساله برای توسعه استان مهم و امیدوارکننده است. کاشفی عنوان کرد: دو منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب و قصرشیرین و ارتباط تولیدات این دو منطقه با صادرات به کشور عراق از افق‌های روشن پیش روی استان است. رئیس اتاق کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بزرگ تجاری است و رفع مشکلات صادرکنندگان و رونق مرزهای استان از اولویت‌های استاندار و تیم اقتصادی استان است. وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تحولات جدید به زودی شاهد بهبود بیشتر فضای کسب و کار و رونق و توسعه اقتصاد استان باشیم.