دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی کشاورزی (کود، سم، بذر و نهاده‌ها) با حضور 130 مشارکت‌کننده داخلی و خارجی در اصفهان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برپا شد.
اگروت ۲۰۱۴ که در این دوره بخش ماشین آلات را از خود جدا ساخت، امسال با حضور استان‌های اصفهان، تهران، یزد، کرمان، البرز، همدان، فارس، خوزستان و خراسان رضوی و بازدید هیات‌های بازدیدکننده‌ای از کشورهای ایتالیا، نیوزلند، انگلستان، بحرین، یونان، هلند، جمهوری چک و ترکیه برگزار شد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تکامل نمایشگاه از یک سو و لزوم تخصصی‌تر کردن هر چه بیشتر چنین نمایشگاهی از سوی دیگر ما را بر آن داشت تا در سال جاری نمایشگاهی با عنوان تکنولوژی کشاورزی را از اگروت بزرگ، منفک ساخته و عنوان نمایشگاهی مستقلی را برای بخش کود، سم، بذر و نهاده‌ها مهیا سازیم. رسول محققیان ادامه داد: این اقدام در واقع پاسخگویی به نظرات مخاطبان، متخصصان و غرفه‌دارانی است که فضای اختصاص یافته به بخش نهاده‌ها در نمایشگاه‌های گذشته را ناکافی می‌دانستند. همچنین روند رو به رشد این نمایشگاه اقتضا می‌کرد که نمایشگاهی دیگر از دل آن متولد شده و مشارکت‌کنندگان، بازدیدکنندگان و متخصصان را به صورتی ویژه‌تر به نمایشگاهی مستقل دعوت کند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اذعان کرد: اگرچه شایسته است این نمایشگاه در کنار بخش ماشین‌آلات و مانند سال‌های گذشته در قالب نمایشگاه جامع اگروت برگزار شود، اما به دلیل کمبود فضای فیزیکی و افزایش حجم متقاضیان، این امکان سلب شده و امید آن داریم با رفع مشکل فضای فیزیکی نمایشگاه و انتقال به محل دائمی نمایشگاه‌های استان، سه نمایشگاه دام، طیور و دامپزشکی، تکنولوژی کشاورزی (اگروت) و ماشین آلات (اگرومک) بار دیگر در کنار هم قرار گیرند اما در شرایط فعلی برگزاری این سه نمایشگاه را به صورت متوالی و منفک و در قالب دهه کشاورزی برنامه‌ریزی کرده ایم. معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور گفت: صنعت کشاورزی کشور یک بازار ۶ هزار میلیارد تومانی را از سهم درآمدهای کشور به خود اختصاص داده و در صورتی که مشکلات ارزی حل شده و در اختیار تولیدکنندگان و تامین کنندگان این صنعت قرار گیرد، می‌توان درآمد این بازار را ۲ تا ۳ برابر افزایش داد. محسن موحدیان عطار با اشاره به اینکه صنعت کشاورزی برای کشور تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است، اظهار کرد: نمایشگاه محل رقابت سالم میان عرضه کنندگان است تا ظرفیت‌های کیفی تولید، ارائه شده و اثربخشی، بهتر و بیشتر اتفاق بیفتد.