دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این شرکت در زمینه عمران استان‌های نفت‌خیز و حوزه فعالیت و همچنین مناطق پیرامونی تاسیسات خود اهتمام جدی دارد.
مهندس حمید بورد با تشریح فعالیت‌های این شرکت در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی و عام المنفعه اظهار کرد: با وجود اینکه مسوولیت اصلی این شرکت تولید و استخراج نفت و گاز برای مصارف داخلی و صادرات است، اما نگاه مدیران صنعت نفت رسیدن به توسعه متوازن در مناطق نفت‌خیز است.
وی افزود: به این منظور بخشی از اعتبارات و ظرفیت‌های این شرکت به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در زمینه راهسازی، احداث فضاهای آموزشی و فرهنگی و ورزشی، حفظ محیط‌زیست، توسعه فضای سبز و بهداشت و درمان اختصاص دارد.
مهندس بورد با بیان اینکه هم اکنون تعداد زیادی پروژه بزرگ عام‌المنفعه از سوی این شرکت در دست اجرا است، گفت: اعتبار این طرح‌ها که در استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است که سه هزار میلیارد آن مستقیما از سوی این شرکت و بیش از هفت هزار میلیارد ریال آن از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با سایر سازمان‌ها اجرا می‌شود.
عضو هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران گفت: در بخش توسعه و بهسازی راه‌ها و احداث جاده‌ها و پل‌های جدید می‌توان به پروژه‌های احداث جاده دوبانده از سه‌راهی سرانجام تا شهرستان امیدیه، احداث باند دوم جاده ماهشهر به امیدیه، احداث جاده‌های ورودی و خروجی شهر هفتگل و احداث پل جدید روی رودخانه کشخان سرشاخه اصلی رودخانه کرخه اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: در بخش ایجاد فضاهای فرهنگی ورزشی، تاکنون ۹ سالن و ۶ زمین چمن فوتبال در شهرهای ایذه، مسجدسلیمان، هفتگل، رامشیر، شادگان، امیدیه و اهواز از سوی این شرکت ساخته شد و هم‌اکنون نیز احداث یک سالن ورزشی و یک زمین فوتبال در کوی پلیس اهواز، احداث یک سالن ورزشی و یک زمین فوتبال در شهر شادگان در مرحله اجرا است.