دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: جانشین استاندار کردستان آمادگی این استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی را اعلام کرد و هموطنان را برای سپری کردن ایام نوروز در این استان دعوت کرد.
امیر قادری در جلسه هماهنگی تسهیلات سفرهای نوروزی استان در سنندج، گفت: با استفاده از تجارب سال‌های گذشته و یافتن نقاط ضعف و قوت، امسال آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در استان خواهیم بود.
وی بر مدیریت یکپارچه به‌منظور تحقق اهداف در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: مسافرانی که وارد استان می‌شوند، میهمان مردم کردستان هستند و از این رو تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری در جهت تامین رفاه و آسایش مسافران هستند.وی از همکاری‌های مردم میهمان نواز و خونگرم کردستان از میهمانان در طول سال قدردانی کرد و گفت: انتظار داریم این تعامل و همکاری همچنان پایدار و مستمر باشد و بار دیگر نام کردستان در زمینه جذب گردشگر در کشور مطرح شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین خواستار رفع مشکلات موجود در برخی از بخش‌ها در استان شد و گفت: در حوزه راه‌وشهرسازی خواستار تسریع در لکه‌گیری جاده‌ها، خط کشی و نصب تابلوهای ایمنی هستیم.
وی از شهرداری‌ها نیز خواست حفاری‌های غیرضروری را تعطیل کنند و برای بهسازی پیاده رو‌ها اقدام کنند.
قادری بر اعمال محدودیت ترافیکی تانکرهای سوخت رسان در مسیر سنندج به مریوان نیز تاکید کرد و گفت: از برنامه‌های مرکز در این راستا تبعیت می‌کنیم، اما به‌دلیل تامین امنیت جاده‌ها درخواست اعمال ترافیکی در روزهای شلوغ و پرتردد را داریم.وی از اداره‌ها و سازمان‌های استان خواست فضاهای خالی خود را به ستاد تسهیلات سفرها اعلام کنند تا در مواقع نیاز از آنها استفاده شود.وی بر فعالیت مراکز درمانی و بهداشتی در ایام نوروز در استان نیز تاکید کرد و از مسوولان این حوزه خواست مراکز مورد نیاز بهداشتی و درمانی در استان را تجهیز و آماده خدمات رسانی کنند.