دنیای‌اقتصاد- کرمانشاه: مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از پذیرش بیش از 410 هزار مشترک گاز طبیعی در این استان خبر داد. مهندس سیدحمید فانی اظهار کرد: پذیرش این تعداد مشترک با اجرای 5 هزار و 200 کیلومتر شبکه گذاری، اجرای 505 کیلومتر خط انتقال، نصب قریب به 200 هزار انشعاب گاز و گازرسانی به 23 شهر و 253 روستا از ابتدای تاسیس شرکت گاز استان کرمانشاه، تاکنون انجام شده است.

وی افزود: اجرای ۳۰۰ کیلومتر شبکه گاز، نصب ۸ هزار و ۵۰۰ مورد انشعاب، پذیرش بیش از ۲۰ هزار مشترک جدید و نیز گازرسانی به ۲ شهر شاهو و بانه وره و نیز تعداد ۳۳ روستای استان از عمده‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در سال جاری بوده است.
مهندس فانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۹۶ درصد جمعیت شهری و ۳۱ درصد جمعیت روستایی استان در قالب ۲۳ شهر و ۲۵۳ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، تصریح کرد: همه شهرهای بزرگ و پرجمعیت استان به‌طور کامل از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و گازرسانی به سایر شهرها نیز در مراحل مختلف طراحی، پیمان‌سپاری و اجرا است و در آینده کل جمعیت شهری استان از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
وی در خصوص گازرسانی به روستاها نیز اظهار کرد: علاوه‌بر روستاهایی که هم‌اکنون به شبکه گاز متصل هستند، گازرسانی به بیش از ۲۰۰ روستای دیگر نیز در مرحله اجرا است که تلاش مجموعه شرکت گاز استان اتمام گازرسانی به این روستاها تا پایان سال آینده می‌باشد. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: با اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی، کمبودهایی که در این بخش نسبت به میانگین کشوری وجود دارد به تدریج برطرف می‌شود و درصد جمعیت روستایی برخوردار از گاز در استان کرمانشاه به میانگین کشوری خواهد رسید.