دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سنای کشور فرانسه که در رأس هیاتی از سرمایه‌گذاران آن کشور به تبریز سفر کرده‌اند با حضور در دفتر شهردار تبریز به بررسی زمینه‌های مشترک اقتصادی و فرهنگی در حوزه سرمایه‌گذاری در این شهر پرداختند. در این دیدار مهندس مرتضی آبدار، قائم‌مقام شهردار تبریز و معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهرداری تبریز اظهار کرد: تبریز دارای پتانسیل‌های فراوان فرهنگی، اقتصادی و گردشگری بوده و از مهم‌ترین شهرهای تاثیرگذار در این حوزه به شمار می‌رود.

وی افزود: بزرگ‌ترین بازار مسقف خاورمیانه نشان از همین ادعا است و این شهر در دوران‌های مختلف به عنوان ورودی جاده ابریشم مورد توجه بوده و هم‌اکنون نیز به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی و فرهنگی در منطقه به شمار می‌آید.

آبدار با ابراز علاقه‌مندی مدیریت شهری برای حضور سرمایه‌گذاران فرانسوی در تبریز گفت: پروژه‌های کلان‌شهری همچون مترو، تراموای شهری، احداث هایپرمارکت‌ها و مکان‌های گردشگری و تجاری و انواع دیگر طرح‌ها در زمینه زیرساخت‌های شهری امکان همکاری‌های مشترک را افزایش می‌دهد.

فیلیپ مارینی، رئیس کمیسیون مالی مجلس سنای فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این اولین سفرخود و هیات همراه به ایران است، گفت: هدف از این سفر بررسی شرایط اقتصادی و مالی بوده و در این سفر اعضای پارلمان فرانسه خانم میشل آندره، آقایان آیمری دو مونتسکیو، فیلیپ دالیه، ژرارد میکل، ژان کلود فروکن که عمدتا از شهرداران سابق یا فعلی در شهرهای مختلف فرانسه هستند وی را همراهی می‌کنند و زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در شهر تبریز مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی شهر تبریز را به عنوان یک شهر پویا و زنده نام برد و افزود: از بدو حضور در شهر تبریز جنب و جوش مردم شهر نشان از پویایی این شهر دارد و این هیات از اعضای شوراهای استانی محسوب می‌شوند که ارتباط تنگاتنگ با شهرداران دارند.