دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه رمارم: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان با اینکه پایتخت معنوی ایران دارای موقعیت و ظرفیت‌های جذابی برای جذب سرمایه‌گذار است، گفت: متاسفانه در برخی از مواقع نگرش منفی به سرمایه‌گذارها باعث می‌‌شود تا در جذب سرمایه بخش‌خصوصی در مشهد چندان موفق نشویم. به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری اظهار کرد: نگاه منفی به سرمایه‌گذاران منطبق بر واقعیت نیست و گاهی نیز افراطی به نظر می‌رسد و به همین دلیل است که تعامل مناسبی بین سرمایه‌گذار و برخی از مدیران به‌وجود نمی‌آید. وی تاکید کرد: براین اساس یکی از اقداماتی که معاونت اقتصادی شهرداری باید انجام دهد، اصلاح نگرش به سرمایه‌گذاران در شهر است.

وی مشهد را شهری بین‌المللی دانست و افزود: مشهد شهری فراملی است و هیچ کدام از شهرهای دیگر کشور این موقعیت را برای جذب سرمایه‌گذار ندارند. این عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران حوزه خلیج‌فارس به خاطر وجود مرقد امام هشتم(ع) حاضر به سرمایه‌گذاری در شهرمان هستند، اما متاسفانه روند اداری بسیار پیچیده و طولانی است و سبب آزرده‌خاطر شدن آنها می‌شود. حجت‌الاسلام اخلاقی امیری گفت: هرچند که معاونت اقتصادی کارهای خوبی برای جذب سرمایه انجام داده است اما باید تمامی نهادها و سازمان‌ها با تعامل سازنده با این معاونت بسترهای لازم برای افزایش جذب سرمایه‌گذار را در شهر فراهم کنند. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: روند پذیرش سرمایه‌ها روند پیچیده‌ای است هرچند که معاونت اقتصادی طرحی را به شورا ارائه کرده‌اند، اما باید باز هم در پذیرش سرمایه تسهیل شود، زیرا یک روز هم برای سرمایه‌گذار یک روز است.

اخلاقی امیری دیدگاه اسلام را نسبت به فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد رونق بازار بسیار روشن دانست و افزود: اسلام نیز تاکید کرده است هر فردی که در عمران و آبادی شهر کمک نماید عمل باارزشی انجام داده است و باید با دید مثبت کار او را ارزیابی کرد همچنین در احادیت مختلف از آن به عنوان عبادت یاد شده و فرد تنبل را بسیار نهی کرده است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای شهر مشهد با تمام توان از سرمایه‌گذاران واقعی در این شهر حمایت می‌کند و آماده است تا مسیر سرمایه‌گذاری را تسهیل کند. وی با تاکید به اینکه خدمتگزاران مردم در شهرداری و شورای اسلامی شهر براساس تعهدی که دارند از همه پتانسیل‌‌های موجود استفاده خواهند کرد، گفت: چنانچه بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف مهیا شود این امر سبب تشویق سرمایه‌گذاران و بهبودی شرایط اقتصادی شهر خواهد شد.