اختصاص 125 میلیارد تومان برای راه‌های کردستان

دنیای اقتصاد، سنندج، فرزاد نویدی: مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کردستان از اختصاص ۱۲۵میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های بخش راه استان در جریان سفر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری به کردستان خبر داد. محمدصادق وجدی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار مازاد بر اعتبارات مصوب پروژه‌های راه استان در سال ۹۳ است، افزود: در سفر دکتر نوبخت به استان کردستان به ۶ پروژه فعال راه در استان اعتباراتی معادل ۱۲۵میلیارد تومان اضافه شد. وی محور چهار خطه در دست اقدام کرمانشاه - میاندوآب را یکی از این پروژه‌ها دانست و افزود: در سال‌جاری برای اتمام ۹۴ کیلومتر از قطعات نیمه‌تمام این محور مبلغ ۴۸۶ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که این رقم با پیشنهاد اداره کل راه‌وشهرسازی و موافقت معاون رئیس‌جمهوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با افزایش ۵۱۴ میلیارد ریالی به هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی به محور چهار خطه همدان - سنندج نیز اشاره کرد و گفت: برای اتمام ۳۴ کیلومتر از قطعات نیمه تمام این محور نیز در سال ۹۳ اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال مصوب شده بود که پیشنهاد افزایش ۱۵۰ میلیارد ریالی این پروژه نیز مورد موافقت قرار گرفت و اعتبارات این محور در سال ۹۳ به ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل راه‌وشهرسازی کردستان از محور سنندج - مریوان به عنوان دیگر پروژه فعال در دست اجرای استان کردستان اشاره کرد و گفت: برای اتمام ۴۸ کیلومتر از قطعات نیمه‌تمام و دو دهانه تونل به طول هزار و ۶۳۰ متر در این مسیر برای سال ۹۳ مبلغی معادل ۱۱۰ میلیارد ریال مصوب شده بود که پیشنهاد اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریالی این پروژه را مطرح کردیم و مورد موافقت قرار گرفت و اعتبارات سال ۹۳ این محور نیز به ۲۷۰میلیارد ریال افزایش یافت.

وجدی به محور بیجار - همدان به عنوان دیگر طرح راه استان کردستان اشاره کرد که پیشنهاد افزایش اعتبارات آن مورد موافقت قرار گرفته است و گفت: برای اتمام ۲۵ کیلومتر از قطعات نیمه تمام این محور در حوزه استان کردستان، ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شد که مورد موافقت معاون رئیس‌جمهوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان قرار گرفت.

وی گفت: برای این پروژه در سال‌جاری اعتباری مصوب نشده بود که پیشنهاد اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی برای آن مورد موافقت قرار گرفت.

مدیرکل راه‌وشهرسازی کردستان به محور سقز - مریوان و سقز - بانه - سردشت به‌عنوان دیگر پروژه فعال راه در استان کردستان اشاره کرد و گفت: به‌منظور اتمام ۲۸ کیلومتر از قطعات نیمه تمام و تعهدات موجود برای سال ۹۳ اعتباری معادل ۵۰میلیارد ریال مصوب شده بود که ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای این پروژه پیشنهاد شد و مورد موافقت قرار گرفت و در نهایت میزان اعتبارات سال ۹۳ این پروژه به ۱۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وجدی به پروژه احداث فرودگاه سقز نیز به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان اشاره کرد و گفت: برای اتمام طول باند و سایر ابنیه و زیرساخت این پروژه در سال ۹۳ رقمی معادل ۶میلیارد ریال مصوب شده بود که در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان پیشنهاد ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه مطرح کردیم که مورد موافقت قرار گرفت و برای سال ۹۳ فرودگاه سقز ۱۸۶ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.

وی به احداث راه‌های روستایی استان کردستان نیز اشاره کرد و افزود: اعتبار مصوب این بخش ۶۶ میلیارد ریال در سال ۹۳ است که اعتباری معادل هزار میلیارد ریال برای این بخش در سال‌جاری پیشنهاد کرده‌ایم.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کردستان همچنین گفت: اختصاص این اعتبارات باعث می‌شود که در سال ۹۳ تمام اهداف پیش‌بینی شده در قالب قطعات و پروژه‌های نیمه‌تمام در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۷۰ درصد به بهره‌برداری رسیده و این پروژه در اختیار مردم کشور و استان به صورت مطلوب قرار گیرد.

وی سفر دکتر نوبخت به استان کردستان را پرخیر و برکت دانست و افزود: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری در این سفر علاوه‌بر مازاد افزایش اعتباری مصوب، درخصوص افزایش تخصیص اعتبارات مصوب در سال ۹۳ قول مساعد داد.