دنیای اقتصاد، تبریز، سیما نیک رفتار: اعتبارات عمرانی آذربایجان شرقی در سال ۹۳ کاهش ۴۲ درصدی دارد. فرخ مسجدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به‌منظور بررسی نحوه توزیع اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استان در سال ۹۳ تشکیل شده بود از کاهش ۴۱ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در این سال خبر داد و گفت: البته در قانون بودجه تبصره‌هایی پیش‌بینی شده است که با استفاده از آنها می‌توانیم ده‌ها و حتی صدها برابر بودجه استانی را از منابع مختلف تامین کنیم.

وی گفت: در قانون بودجه سال‌جاری درآمدهای مصوب استان ۱۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته و ۷۸ درصد از این رقم باید از محل مالیات تامین شود. مسجدی گفت: میانگین تخصیص بودجه عمرانی استان در سال گذشته، ۲۵ درصد بود که متاسفانه موجب شد بسیاری از پروژه‌ها آن‌طور که باید پیش نرفته و مشمول افزایش هزینه شوند.

معاون برنامه‌ریزی افزود: در سال ۹۲ از محل اعتبارات ویژه نیز ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای استان منظور شده بود که کمتر از ۳۰ درصد تخصیص یافت و میزان تخصیص اعتبار طرح‌های ملی هم وضعیت تقریبا مشابهی داشت. مسجدی با بیان اینکه خوشبختانه مشکلات هزینه‌ای دستگاه‌ها در سال گذشته حل شد ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۳، اعتبارات هزینه‌ای استان به‌منظور تامین حقوق کارکنان دستگاه‌ها، یک‌هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال منظور شده که نسبت به سال گذشته ۳۰میلیارد ریال کمتر است. وی افزود: البته اعتبارات هزینه‌ای استانداری و کمک‌هزینه آب و فاضلاب شهری از این میزان کسر شده و به صورت ملی متمرکز شده است.