دنیای اقتصاد، ‌بندرعباس، هرمزگان: درپی دستور مدیرعامل ‌سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص سرعت بخشیدن به روند ایجاد تاسیسات زیربنایی شهرک نوبنیاد، عملیات ساختمانی در این منطقه مسکونی رونق گرفته است به طوری که در دوماه پایانی سال گذشته، بیش از ۲۶۰ پروانه ساخت‌وساز در واحد شهرسازی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش برای ساخت واحد‌های مسکونی در شهرک نوبنیاد صادر شد.

زمین‌های شهرک نوبنیاد کیش در سال ۸۳ واگذار شده بود اما به دلیل نبود تاسیسات زیربنایی، بعد از گذشت ۱۰ سال امکان ساخت‌وساز دراین زمین‌ها وجود نداشت که با توجه ویژه مدیرعامل‌سازمان منطقه آزاد کیش به تکمیل زیرساخت‌های شهری دراین منطقه، ایجاد تاسیسات زیربنایی در فاز ۲ نوبنیاد به پایان رسیده و در فاز ۳ نیز ساخت این تاسیسات تا پایان تابستان کامل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

در حال حاضر با توجه به فعالیت‌های انجام شده، آماده‌سازی زیر‌ساخت‌ها و صدور ۲۶۰ پروانه ساختمانی دراین شهرک، عملیات اجرایی ساختمان‌های مسکونی در فاز ۳ نوبنیاد آغاز شده است. مهندس مونسان، مدیرعامل‌سازمان منطقه آزاد کیش، از اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از رشد ساخت‌و‌ساز در کیش برای حمایت از شعب بین‌المللی دانشگاه‌ها دراین منطقه خبر داد. در مراسم هفتمین دوره جشن دانش و پویش پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، وی با تاکید بر حمایت‌های مادی و معنوی ‌سازمان منطقه آزاد کیش از دانشگاه‌های مستقر دراین منطقه گفت: با همفکری امام جمعه کیش مقرر شده است بخشی از درآمدهای حاصل از توسعه ساخت‌وساز در جزیره کیش برای ارتقای سطح آموزش عالی و رشد فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها به‌کار گرفته شود. وی در ادامه به عزم جدی‌سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: خرید پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی و اجرای طرح توسعه بیمارستان کیش گام‌های مهمی در تامین زیر‌ساخت‌های لازم برای توسعه توریسم درمانی بود. وی اظهار کرد: حرکت شتابان جزیره کیش در مسیرتبدیل شدن به قطب توریسم درمانی کشور آغاز شده و در آینده‌ای نزدیک جایگاه کیش به عنوان مهم‌ترین مرکز گردشگری سلامت در منطقه نیز تثبیت خواهد شد.

مدیرعامل‌سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه درحال حاضر بیمارستان کیش با بهره‌مندی از مجرب‌ترین پزشکان مطرح کشور در زمینه ارائه خدمات درمانی استاندارد و تخصصی، یکی از مراکز مورد توجه گردشگران سلامت است، اظهار کرد: جذب گردشگران حوزه سلامت به کیش آغاز و در زمینه پوست و مو قرارداد همکاری با کشورکویت منعقد شده است و به زودی نیز شاهد فعالیت بخش‌های تخصصی چشم پزشکی خواهیم بود.

مهندس مونسان با اشاره به اینکه نخستین گروه گردشگران عراقی در سفر به کیش از امکانات مناسب درمانی در این منطقه ابراز رضایت کردند افزود: به‌زودی شاهد افزایش شمار گردشگران بین‌المللی کیش در حوزه سلامت خواهیم بود.