دنیای‌اقتصاد، ایلام، فریبا سبزمرادی: شماری از سرمایه‌گذاران کشورهای استرالیا و لبنان در دیدار با استاندار ایلام آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای طرح‌های حوزه نفت و گاز این استان اعلام کردند. محمدرضا مروارید در این دیدار اظهار کرد: استان ایلام یکی از بکرترین مناطق کشور برای سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری در آن از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و حضور شما در استان یک معامله برد- برد خواهد بود که هم برای مردم استان موجب توسعه اقتصادی، صنعتی و تجاری و بالا بردن وضعیت رفاهی می‌شود و برای سرمایه‌گذاران نیز سود اقتصادی به همراه خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران استرالیایی و لبنانی نیز در این دیدار ابراز تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در استان ایلام در حوزه‌های نفت و گاز و مرز مهران ابراز داشتند.

در پایان این دیدار توافق شد به‌زودی گروهی از این سرمایه‌گذاران برای بازدید و ارزیابی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان به ایلام سفر کنند.

براساس این گزارش نزدیک به یک سال از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید می‌گذرد؛ در این مدت به کمک پیگیری‌های مدیران ارشد ایلام اقدام‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای برای برون‌رفت این استان از محرومیت انجام گرفته است.

معرفی و شناساندن فرصت‌ها و ظرفیت‌های توسعه‌ای ایلام از جمله در حوزه ذخایر غنی نفت و گاز، مرز بین‌المللی مهران، منابع آب و خاک و کشاورزی از سوی مدیریت ارشد استان از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

در این مدت رایزنی‌ها و پیگیری‌های گسترده‌ای برای تشویق بخش خصوصی با هدف سرمایه‌گذاری در مزیت‌ها و قابلیت‌های استان انجام شده که به گواه صاحب‌نظران اقتصادی در تاریخ ایلام بی‌سابقه بوده است.

بیش از ۳۰ شرکت و هلدینگ سرمایه‌گذاری نیز در یک سال گذشته وارد استان شده و آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه نفت و گاز، گردشگری و پتروشیمی اعلام کرده‌اند.

مشارکت در اجرای طرح‌های GTL، نیروگاه سیکل ترکیبی، هتلداری، گاوداری پنج هزار راسی، تولید گاز طبیعی و راه‌اندازی پالایشگاه، احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی و... از مهم‌ترین محورهای فعالیت این هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام است.