اقدامات و برنامه‌های دولت برای توسعه چهارمحال و بختیاری

دنیای‌اقتصاد، شهرکرد، هیبت‌الله غفاری: رئیس‌جمهور در پایان سفر به استان چهارمحال و بختیاری در نشستی با خبرنگاران به اقدامات و برنامه‌های دولت در سفر به این استان اشاره کرد و گفت: در این سفر به غیر از جلسه عمومی با مردم استان، با نمایندگان روستاییان، عشایر و کارآفرینان در بخش توسعه‌ای استان، جلسات متعددی برگزار شد و مطالبات و نیازها و راه‌های حل معضلات و مشکلات و پیشرفت استان مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شد.

دکترحسن روحانی همچنین با اشاره به دیدار از مجتمع فولاد استان، به اهمیت این پروژه در اشتغال‌زایی و پیشرفت استان اشاره کرد و گفت: در سه سال آینده مراحل و فازهای مختلف این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید، این در حالی است که تصمیم‌گیری شد که در مراحل بعد ظرفیت تولید فولاد استان حداقل به دو برابر افزایش یابد.

دکترروحانی در ادامه به طرح راه‌آهن اصفهان - اهواز اشاره کرد و گفت: دستور اجرای این پروژه که بسیار سنگین و پرهزینه است، صادر شده و توسط بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد و دولت در صورت نیاز تسهیلات لازم را ارائه خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: این پروژه تحول بزرگی برای استان و کشور خواهد بود و استان را از تنگنا و انزوا خارج خواهد کرد. دکترروحانی یکی دیگر از اقدامات دولت برای استان چهارمحال و بختیاری را موضوع تامین آب استان دانست و گفت: با اینکه استان به عنوان صادرکننده آب محسوب می‌شود، اما امروز حتی در زمینه آب آشامیدنی با معضلات فراوانی مواجه است و دولت تصمیم گرفته که پروژه بن - بروجن را فعال کند و اجرای این پروژه به مشکل آب آشامیدنی استان کمک شایانی خواهد کرد. رئیس‌جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های زیبا و زیادی که دارد باید به یکی از مراکز گردشگری کشور تبدیل شود. دکتر روحانی اضافه کرد: پروژه دیگری که دولت برای این استان در دستور کار دارد، پروژه راه کارون ۴ است که این پروژه نیز در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. رئیس‌جمهوری تصریح کرد: پروژه‌های یاد شده به غیر از ۷۹ طرحی است که توسط معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی رئیس‌‌جمهوری برای استان با اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان تهیه شده است. دکتر روحانی گفت: این استان استعدادهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی و دامپروری دارد و چندین طرح توسط بخش خصوصی و عمومی غیردولتی در زمینه دامپروری و آبزیان در سطح استان اجرا خواهد شد و دولت نیز از آن حمایت می‌کند.