دنیای اقتصاد، اردبیل، مهدی حسین‌نژاد: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کار خرید تضمینی شیر خام همزمان با شش استان کشور برای نخستین‌بار در استان اردبیل آغاز شد. بهلول تکلوی در جلسه هماهنگی عملیاتی کردن این طرح در اردبیل اظهار کرد: برای اولین بار در کشور و با تصویب شورای‌عالی اقتصاد و در حمایت از هدف‌گذاری‌های وزارت کشور در بخش تولیدات دامی کار خرید تضمینی شیر خام از مناطق روستایی آغاز شد.

وی گفت: این کار با هدف احیای مراکز گاوداری شیری به صورت پایلوت در هفت استان کشور آغاز شده تا خرید تضمینی شیر به نرخ ۱۴ هزار و ۴۵۰ ریال از مراکز تولید شیر انجام شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: پیش از این رقم خرید حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان بود که وزارت جهاد کشاورزی با هدف حفظ تولیدکنندگان این نرخ‌گذاری و خرید تضمینی را انجام می‌دهد. تکلوی خاطرنشان کرد: با این حرکت که حمایت از تولید و جبهه اقتصادی است وزارت جهاد کشاورزی با اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار سعی در حمایت از سنگر تولید داخلی دارد تا در این راستا بتوان کارهای مطلوب حمایتی را انجام داد.