دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: نشست زنان کارآفرین و صاحب کسب‌وکار غرب کشور با حضور دکترهدایت حاتمی معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع انسانی استانداری و شریفه حق‌شناس مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور زنان وخانواده استانداری کرمانشاه با سه کارگاه آموزشی با عناوین فرصت‌ها، چالش‌های کسب‌وکار و توانمندسازی و نهادسازی برگزار شد. در این نشست، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع انسانی استانداری گفت: خوشبختانه امروز در کشور زنان کارآفرینی وجود دارند که در ایجاد کسب‌وکار از توانمندی‌های بالایی برخوردارند. به یقین زنان کارآفرین دارای تجربه‌های زیاد و صاحب ایده‌های ارزشمندی هستند و امیدوارم که از تجربیات آنها به نحو شایسته استفاده شود. دکترحاتمی ادامه داد: کارآفرینان کسانی هستند که هم فرصت‌ها را خوب می‌شناسند و از آن درست استفاده می‌کنند و هم تهدیدها را می‌بینند. در واقع انسان‌های جسور و پرتلاشی که دارای کفش‌های آهنین هستند. حاتمی خاطرنشان کرد: کارآفرینان دارای نظر و اندیشه قوی هستند و به خوبی از ایده‌ها الهام می‌گیرند.

وی افزود: یکی از مقوله‌های جدی در معرفی و شکل توانمندی‌ها در قالب موسسه، انجمن، بنیاد و شوراها است. بر این اساس در رسانه‌ها باید جایی برای معرفی زنان کارآفرین وجود داشته باشد و به سایرین نیز معرفی شوند؛ چرا که معرفی افراد شاخص در پیشرفت‌ها بسیار مهم است. در ادامه شریفه حق‌شناس، مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه در جمع کارآفرینان منطقه غرب کشور، هدف از برپایی این نشست را تبادل نظر و هم‌افزایی زنان کارآفرین عنوان و ابراز امیدواری کرد: این نشست بتواند زمینه‌های حضور هرچه بیشتر و پررنگ‌تر زنان را در اجتماع فراهم کند.

وی افزود: اصلی‌ترین هدف برپایی این نشست تشکیل انجمن کارآفرینان استان‌ها است، ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد تا به‌منظور تشکیل انجمن منطقه‌ای گام بر داریم.

وی با اشاره به توانمندی‌های زنان کارآفرین، استفاده از این پتانسیل‌ها را در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید مهم دانست و گفت: کارآفرینان انسان‌های توانمندی هستند که از شرایط بهترین استفاده را می‌کنند و حضور آنها می‌تواند در اشتغال‌زایی هرچه بیشتر در جامعه اثرگذار باشد. مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه گفت: استفاده صحیح از قابلیت‌ها و توانمندی‌های بانوان در توسعه و آبادانی کشور بسیار حائزاهمیت است. مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: یکی از مباحث مهمی که در بحث اشتغال بانوان وجود دارد توسعه کارآفرینی است که امیدواریم این نشست‌های منطقه‌ای موجب افزایش کار آفرینان شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات در این زمینه نقش مهمی را ایفا می‌کند، افزود: زمینه‌های دریافت اطلاعات با تشکیل انجمن زنان کارآفرین استان‌ها قابلیت دسترسی مناسب تری پیدا خواهد کرد. مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه گفت: ما به تمام بانوان استان نوید می‌دهیم در بحث توسعه، ترویج و آموزش کارآفرینی به هر میزانی که متقاضی شوند، حمایت و پشتیبانی خواهند شد.