دنیای اقتصاد، همدان، مجید ملکیان: استاندار همدان با بیان اینکه شورای اسلامی شهر همدان می‌تواند نقش بسزایی در توسعه شهر و استان داشته باشد، گفت: همدان ازجمله اولین شهرهای دنیا است که به نام شهر و مدنیت به ثبت رسیده است و توسعه و آبادانی آن نیز نیازمند همکاری و کمک تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها است. محمدناصر نیکبخت در جلسه شورای اسلامی شهر همدان، استان همدان را شایسته‌ترین استان برای توسعه و پیشرفت در کشور دانست و اضافه کرد: استان و شهر همدان ظرفیت توریست‌پذیری و جذب سرمایه‌گذار را دارد. نیکبخت به سابقه تاریخی و آثار ثبت‌شده پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین اشاره کرد و یادآور شد: زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری باید در همدان فراهم شود.

وی با بیان اینکه همدان می‌تواند استان اول در توسعه و گردشگری باشد، افزود: مدیران استان نباید خود را دست کم بگیرند، بلکه باید با برنامه‌های مناسب زمینه‌های تحقق صنعت گردشگری را تسهیل و روانسازی کرد.

استاندار همدان با اشاره به تاکیدها و شعارهای خود در زمینه حمایت و جذب سرمایه‌گذاران اظهار کرد: این شعارها تحقق نمی‌یابد مگر با کمک و همکاری دیگر ارگان‌ها به ویژه شورای اسلامی شهر همدان، چرا که به تنهایی نمی‌توان کاری را پیش برد. مدیر ارشد استان همدان از پیگیری‌های استانداری برای ساماندهی حاشیه شهر و توانمندسازی‌ها خبر داد و اضافه کرد: ایجاد کنارگذر غربی و شرقی نیز در دست پیگیری است که درخواست آن را به مجلس شورای اسلامی داده‌ایم و به نتیجه رساندن این موضوع نیازمند پیگیری نمایندگان مجلس است.