دنیای اقتصاد، ایلام، فریبا سبزمرادی: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری ایلام از افزایش ۲۰ درصدی ارزش صادرات کالا از مرز بین‌المللی مهران خبر داد. حیدر نعمتی اظهار کرد: ارزش صادرات کالا در ۹ ماه امسال ۷۷۶ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۸۹۳ دلار بود، درحالی‌که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۶۴۲ میلیون و ۸۰ هزار دلار بوده است.

وی ادامه داد: کالاهای صادر شده در ۹ ماه امسال به وزن یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۷۲۵ تن بوده که میزان آنها در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است.

وی افزود: با وجودی که وزن صادرات کالا در ۹ ماه امسال کاهش چشمگیری داشته ولی ارزش صادرات آن نسبت به مدت مشابه قبل از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: این موضوع بیانگر کاهش خام‌فروشی و فروش کالاهایی با ارزش افزوده بالا است.

وی عمده‌ترین اقلام صادراتی را شامل انواع مصالح ساختمانی (آجر، سیمان، سنگ، کاشی و سرامیک)، محصولات کشاورزی (هندوانه، خربزه، گوجه فرنگی، میوه و تره‌بار)، محصولات پلاستیکی، مصنوعات فلزی، سنگ، نمک صنعتی و... برشمرد.

نعمتی همچنین میزان واردات کالا در ۹ ماه امسال را به ارزش یک میلیون و ۱۴ هزار دلار اعلام کرد و گفت: ارزش کالاهای وارداتی در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۱۶۸ هزار دلار بوده که ۳۹ درصد کاهش یافته است.

وی عمده اقلام وارداتی را شامل برنج خوراکی و ضایعات پلاستیکی عنوان کرد.