دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری حدود ۷/۲ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج‌فارس خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمود قنبری آخرین آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد بندر تجاری کیش در بخش‌های کالا و مسافر طی ۹ ماه سال ۹۳را تشریح کرد و افزود: طی مدت یادشده، در مجموع ۲ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۷۴۱ تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد.

وی اضافه کرد: از این میزان، ۲ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۳۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۴۶هزار و ۳۰۹ تن غیرنفتی آن به کالاهای نفتی اختصاص دارد که به ترتیب ۳۱ و ۲۳ درصد افزایش داشته است.

قنبری سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی را در این بنادر حدود ۸۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، ۷۴ هزار و ۱۶تن به فعالیت‌های واردات و ۵ هزار و ۹۸۴تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص دارد که در زمینه واردات ۲۳درصد و در زمینه صادرات ۱۱۹ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کاپوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بنادر را طی ۹ ماه سال جاری ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۳۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۲درصد افزایش داشته است.

وی همچنین بیان کرد: طی این مدت، ۲۳۱ هزار و ۱۴۶ تن کالای نفتی در جزیره کیش تخلیه و ۱۵هزار و ۱۶۳ تن بارگیری شد.

وی با اعلام اینکه جزیره کیش به‌عنوان یک جزیره دارای جاذبه‌های بسیار زیاد گردشگری دریایی و تجاری هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع ۳۱۹ هزار و ۵۴۲نفر - سفر در بندر این جزیره به ثبت رسید. مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش اضافه کرد: طی همین مدت، جابه‌جایی رقمی حدود ۲۲هزار و ۶۴۲ دستگاه خودرو به وسیله شناورهای لندینگ کرافت در مسیر بنادر لنگه، چارک و آفتاب به کیش و بالعکس به انجام رسید. قنبری در پایان از پهلوگیری ۱۱هزار و ۲۳۸ فروند انواع شناور بزرگ و کوچک در این بندر طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: طی ۹ ماه گذشته، حدود ۱۸۹هزار و ۵۹۱ نفر - سفر گردشگر دریایی نیز در بندر این جزیره توسط هشت شناور به ثبت رسیده است.