افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر در قزوین با حضور وزیر راه‌ و شهر سازی

دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: ۱۰هزار واحد مسکن مهر در قزوین با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی که به‌منظور افتتاح چند طرح خدمات روبنایی عمومی و ۱۰ هزار واحد مسکن مهر به قزوین سفرکرده بود در ورزشگاه تازه تاسیس تختی شهرک مهرگان گفت: هرچند مسکن مهر باید پس از تامین همه امکانات زیربنایی و روبنایی تحویل داده می‌شد تا با مشکلات کمتری مواجه باشیم، اما وظیفه خود می‌دانیم که خدمات روبنایی، مانند مسجد، مدرسه، درمانگاه، آتش نشانی و کلانتری در اولویت قرار گیرد تا مردم مشکلات کمتری داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: قزوین در امنیت ملی کشور و پایتخت نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، از این رو وظیفه داریم نسبت به ساماندهی امور این استان به لحاظ مسائل استراتژیک و خدمت‌رسانی به مردم توجه جدی کنیم.

وی درخصوص تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی شهرک مهرگان نیز گفت: با رشد جمعیت در این شهرک لازم است خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی، امنیتی، ورزشی، آب، برق، فاضلاب و سایر خدمات مورد نیاز برای ساکنان فراهم شود که به این منظور از امروز یک کارگروه ویژه به ریاست مهرآبادی قائم‌مقام وزارتخانه تشکیل خواهد شد تا مشکلاتی که مردم مطرح کردند را بررسی و به‌سرعت برطرف کنند.

وزیر راه و شهرسازی از مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین خواست نسبت به راه‌اندازی سیستم حمل ونقل مستقل برای شهرک مهرگان و شهر محمدیه اقدام کند.

حامد مانی‌فر، مدیرکل راه و شهرسازی قزوین نیز در مراسم افتتاح این طرح‌ها اظهار کرد: مبنای طراحی در شهرک مهرگان بر اساس طرح‌های فرادستی بود و مکان‌یابی، جانمایی در طرح جامع نیز پس از تصویب در معاونت شهرسازی به مسابقه گذاشته شد و بهترین طرح انتخاب و اجرایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین افزود: محله محوری اساس طرح بود تا امکان پیوستگی اجتماعی در کنار یکدگیر فراهم شود و به این منظور خدماتی مانند فضای سبز، مدرسه، مسجد، درمانگاه، واحدهای تجاری، جایگاه سوخت، فضای بازی و بوستان هم پیش‌بینی شد. وی تصریح کرد: بوستان ۲۲ هکتاری مهرگان یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های شهری محسوب می‌شود که در مقایسه با بوستان لاله تهران با وسعت ۱۴ هکتار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسوول یادآور شد: طراحی مساجد و اماکن مذهبی و مدرسه نیز به‌خوبی در این شهرک دیده شده و ۱۸ واحد آموزشی در مهرگان ساخته می‌شود که تاکنون ۹ باب مدرسه به پایان رسیده و تحویل شده و از سه پاسگاه پلیس نیز یک مورد به بهره‌برداری رسیده است.