دنیای اقتصاد، زنجان، اسدالله قربان‌زاده: فرماندار شهرستان سلطانیه از کلنگ‌زنی اولین شهرک صنعتی این شهرستان در زمینی به مساحت۱۰۴ هکتار خبر داد و گفت: این شهرک با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ میلیارد تومان با حضور مقامات کشوری و استانی کلنگ‌زنی شد. پرویز خالقی در دیدار از دفتر سرپرستی روزنامه «دنیای اقتصاد» استان زنجان ادامه داد: راه‌اندازی این شهرک در توسعه متوازن شهرستان و استان به‌دلیل بالا بودن درصد بیکاری در اشتغالزایی و افزایش درآمدهای شهری و خانوارها تاثیر مضاعفی خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی۶۱ پروژه در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی شده است، افزود: از این تعداد

۵۰ پروژه بهره‌برداری شده و عملیات اجرایی ۱۱ پروژه نیز شروع شد. خالقی افتتاح پل روگذر در روستاهای خیرآباد و یوسف‌آباد را جزو طرح‌های بخش حمل‌ونقل و پایانه‌ها در شهرستان سلطانیه عنوان کرد و گفت: به‌دلیل حادثه‌خیز بودن این دو منطقه در راستای تسهیل در تردد اهالی ساخت این دو پروژه در اولویت برنامه‌ها بود.

راه‌اندازی طرح ADSL در روستای گوزل‌دره با هدف انجام خدمات اینترنتی اهالی جزو دیگر طرح‌های دهه فجر است که فرماندار شهرستان سلطانیه با اشاره به آن بیان کرد: تلاش می‌کنیم در بیشتر روستاها این کار عملی شود تا اهالی برای انجام امور خدماتی به شهر مراجعه نکنند.

به گفته وی، عملیات اجرایی ۵ طرح گازرسانی برای یک واحد تولیدی و ۴ روستای سبزدره، خرم دره، کردناب و کردوق در این روزها کلید خورد.

افتتاح ۸ پروژه آب روستایی

در یک سال گذشته بیشتر روستاهای نقاط مختلف استان روزگار سختی را به‌دلیل کمبود منابع آبی پشت سرگذاشتند و حتی به خط قرمز نیز رسیدند؛ اما در سلطانیه با مشارکت مردمی به‌خصوص افراد خیر زمزمه‌های کمبود آب شنیده نشد.

خالقی درباره افتتاح ۸ پروژه آب و فاضلاب روستایی در این شهرستان عنوان کرد: با راه‌اندازی این طرح‌ها بیش از ۷ هزار نفر معادل ۳۳ درصد جمعیت روستایی شهرستان از آب شرب بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی گفت: ۸ طرح بانک کشاورزی نیز برای آبیاری تحت فشار و پروژه‌های گلخانه‌ای با هدف اشتغال‌زایی و توسعه طرح‌های بخش کشاورزی با مشارکت کشاورزان منطقه کلید خورد تا زمینه زدودن بیکاری در این شهرستان محروم رقم بخورد. البته در این روزها۱۰ طرح شرکت برق که عمدتا برق‌رسانی است، از سوی بخش خصوصی عملیات اجرایی آن شروع شد تا شهرستان در صنعت برق نیز توسعه یابد.

وی احیای فضای سبز سلطانیه، راه‌اندازی مجموعه گردشگری و ایجاد پیست را جزو دیگر برنامه‌های این شهرستان در آینده نزدیک بیان کرد و گفت: به‌منظور توسعه ظرفیت‌های گردشگری ۲۰۰ میلیون تومان برای توسعه مجموعه شاه بلاغی، ۳۰۰میلیون تومان برای بازسازی ارگ و۱۰۰ میلیون تومان برای تابلوهای گردشگری تخصیص می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها هنوز ساخت هتل در سلطانیه ضروری به نظر نمی‌رسد، ادامه داد: در شرایط کنونی ساخت اقامتگاه‌هایی در حد هتل با مشارکت اهالی می‌تواند در اقامت شبانه مسافران در اولویت باشد.

خالقی در این رابطه بیان کرد: شهرداری می‌تواند صدور پروانه‌های ساختمانی را منوط به این قرار دهد که مالکان در طراحی ساختمان بخشی از فضای منزل را با درنظر گرفتن ابعاد در اختیار مسافران قرار دهند که زمینه‌ای برای افزایش درآمد خانوارها خواهد بود.