وجود 23 میلیون شغل در کشور

دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود ۲۳ میلیون شغل درکشور خبرداد وگفت: از این تعداد در حال حاضر حدود ۷ میلیون آن در مشاغل غیررسمی هستند. دکتر ربیعی، در مراسم کلنگ زنی احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی بجنورد، که در محل بیمارستان تامین اجتماعی برگزار شد، از افزایش ۶۰۰ هزار نفر به بیمه‌شدگان اجباری در سطح کشور خبرداد و گفت: به این منظور از ۲۴۰ هزار مورد ریزش اشتغال هم جلوگیری کردیم. در این زمینه باهماهنگی استانداری‌ها در حوزه اشتغال استان‌ها توانستیم از تعطیلی بسیاری از صنایع جلوگیری کنیم.وی تصریح کرد: این تعداد بیمه‌شدگان و ریزش اشتغال آن در کشور، نشان‌دهنده این است که در سال‌جاری توانستیم حدود ۴۰۰ هزار اشتغال برای مشاغل رسمی ایجاد کنیم درحالی‌که هنوز در رکود هستیم.

چهار هزار میلیارد تومان برای اشتغال

وی به دنبال کردن برنامه اشتغال این وزارت در سطح کشور اشاره کرد و گفت: امسال هم مجلس شورای اسلامی کمک خوبی به این وزارتخانه انجام داده و اعتباری معادل چهار هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته است.

وی افزود: این اعتبار به غیر از اعتباری است که وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به تولید مصرف خواهندکرد.

۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه درگردش

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در زمینه اشتغال در سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بانک‌ها تسهیلات سرمایه در گردش وارد کردند.

وی افزود: از این میزان ۶۰ درصد در بخش سرمایه درگردش آماده است که امیدواریم در سال آینده بتوانیم نسبت وام‌ها به تولید را منطقی‌تر کنیم.

هزینه کرد ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه درمان

دکتر ربیعی به هزینه کرد ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه درمانی برای بیمه‌شدگان در کشور در سال جاری اشاره کرد وافزود: همچنین نیمی از این هزینه‌کرد برای خرید خدمات درمانی غیرمستقیم صرف شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی درصدد است عرضه خدمات درمانی را در مراکز ملکی ارتقا دهد گفت: این سازمان علاوه بر اینکه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در مراکز ملکی هزینه می‌کند برای خانواده‌های کارگران ومستمری بگیران هم حدود ۶ هزار میلیارد تومان از بیرون خرید خدمت می‌کند.ربیعی با بیان اینکه امروز تمام مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها، پاراکلینیک‌ها و مراکز تصویربرداری تمایل به قرارداد با سازمان تامین اجتماعی دارند، اظهار کرد: این به‌خاطر این است که ما توانستیم بسیاری از بدهی‌های خود را به مراکز درمانی پرداخت و خرید خدمت درست انجام دهیم.

احداث ۴ بیمارستان در کشور

وی از ارتقای مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی خبرداد و گفت: در حال حاضر ۴ بیمارستان درسطح کشور در دست افتتاح داریم.

ربیعی افزود: درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی بجنورد امروز کلنگ آن به زمین زده شد که پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت ۲ سال به بهره‌برداری برسد.