دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تمام پایگاه‎های ثابت امداد و نجات جاده‎ای هلال احمر همدان به‌صورت ثابت، سیار و هوایی در سفرهای نوروزی مسافران را همراهی می‏‌کنند. حسین اشرفی با اشاره به طرح امداد نوروزی ۹۴ اظهار کرد: جاده‎های مواصلاتی استان همدان به سبب گردشگرپذیر بودن همواره با حجم انبوهی از مسافران به‌ویژه در ایام نوروز مواجه است، بر این اساس امداد و نجات جاده‎ای برای ایجاد شرایط ایمن برای مسافران مورد توجه است.

وی افزود: در ۱۲ محور دورافتاده و صعب‎العبور پایگاه‎های ثابت امداد و نجات مستقر می‎شوند که اسکان اضطراری، توزیع تغذیه و ارائه کمک‎های اولیه و انتقال مجروحان و مصدومان جاده‎ای به مراکز درمانی را انجام می‎دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان تصریح کرد: ۲۳ آمبولانس مجهز با ۱۵۰ نفر نجات‎گر و پرسنل امدادی، ۱۰ دستگاه خودرو کمک‎دار برای پشتیبانی و ۱۰ دستگاه خودرو ویژه نجات و رهاسازی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران

هستند.

اشرفی با اشاره به استقرار تیم امداد و نجات هوایی در میدان فرودگاه همدان با همکاری اورژانس ۱۱۵ بیان کرد: در مناطق صعب‌العبور در کوهپایه‎ها و ارتفاعاتی که امکان تردد آمبولانس نیست از طریق تجهیزات هوایی مصدومان گرفتار در این مناطق از طریق هلی‎کوپتر امدادی انتقال می‏‌یابند.