دنیای اقتصاد، شهرکرد: در مراسمی با حضور مسوولان منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری آبگرمکن‌های خورشیدی در روستای میلاس این استان نصب شدند. در روستاهای جنگل‌نشین چهارمحال مسعود منصور، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در این مراسم گفت: نصب و راه‌اندازی آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق روستاهای جنگل‌نشین، باعث جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به‌ویژه جنگل‌های با ارزش می‌شود. وی افزود: آبگرمکن‌های خورشیدی، آلایندگی ندارند و یکی از انرژی‌های پاک برای مناطق جنگلی است.

به گفته وی، امسال برای جلوگیری از مصرف چوب جنگلی در بین روستاییان، افزون بر ۶۰۰آبگرمکن خورشیدی نصب شده است. در این طرح که از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اجرایی شده، با نصب این نوع آبگرمکن‌ها، مصرف چوب جنگلی به‌ویژه بلوط در روستاهای جنگل‌نشین کاهش می‌یابد.

خسرو عبداللهی در این مراسم افزود: نصب ۱۷۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای جنگل‌نشین و سخت‌گذر شهرستان لردگان در این طرح اجرایی شد. وی جلوگیری از قطع درختان وحفظ پوشش جنگلی شهرستان لردگان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.