دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان اعلام کرد: در اجرای طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ظرفیت پارکینگ آن از پذیرش ۱۰ به ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری افزایش می‌یابد. رسول زرگرپور افزود: برای اجرایی شدن این طرح دو ماه قبل تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری اصفهان و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور منعقد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را یکصد میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: براساس تفاهم‌نامه قرار است نیمی از این اعتبار از سوی استان اصفهان و بقیه توسط شرکت فرودگاه‌های کشور تامین شود.

استاندار اصفهان گفت: مدت زمان اجرای این طرح دو سال است و با اجرای آن ۲۰هزار مترمربع به فضای پارکینگ فرودگاه شهید بهشتی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالن پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان فاقد سالن استقبال‌کننده است، گفت: بر اساس این طرح ۶ هزار متر مربع به سالن پروازهای خارجی فرودگاه شهید بهشتی افزوده و سالن استقبال‌کننده پروازهای خارجی فرودگاه از فضای مناسب‌تری برخوردار می‌شود، ضمن آنکه سالن CIPنیز برای بخش پروازهای خارجی ساخته خواهد شد.

زرگرپور در ادامه به جایگاه خوب استان اصفهان در داخل و خارج اشاره کرد و رونق صنعت گردشگری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این استان برشمرد.

وی گفت: توسعه فرودگاه اصفهان و ایجاد شرکت‌های هواپیمایی در این استان به رونق صنعت گردشگری و مبادلات اقتصادی و فرهنگی اصفهان با سایر نقاط جهان کمک می‌کند.

وی به راه‌اندازی خط هوایی اصفهان اشاره کرد و گفت: به این منظور شرکت هواپیمایی جی با اعتبار ۸۰ میلیون دلار و پنج فروند هواپیما تاسیس شده است.

استاندار اصفهان همچنین به فعالیت شرکت هواپیمایی کاسپین اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: این شرکت هواپیمایی ۶فروند هواپیمای مسافربری را خریداری کرده و قرار است مسافران را از اصفهان به سایر نقاط جابه‌جا کند.