دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان گفت: در هفته سلامت که از اول اردیبهشت‌ماه با شعار «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» آغاز می‌شود، خدمات رایگان دندانپزشکی در ۳۱ مرکز دندانپزشکی روستایی در سراسر استان با بهره‌گیری از پزشکان بومی ارائه می‌شود.

به گفته محمدشکاری طرح یادشده در سه سطح خانه‌های بهداشت، مدارس و مراکزبهداشتی درمانی روستایی دنبال می‌شود که دو سطح اول توسط بهیاران و درسطح نهایی توسط دندانپزشکان متخصص در ۳۱مرکزدرمانی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون مراکز دندانپزشکی روستایی هرمزگان با بهره مندی از متخصصان بومی به ارائه خدمات بهداشتی دهان و دندان به زنان باردار، شیرده و کودکان زیر ۱۴ سال می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: خدمات بهداشتی در این مراکز برای گروه‌های هدف نام برده شده با دفترچه‌های پایه بیمه سلامت رایگان است.

شکاری یادآورشد: ۲۰مرکز دیگر نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد و شمار مراکز روستایی طرح به ۵۱ مرکز خواهد رسید. وی در ادامه از افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی بستک، مجتمع فرهنگی ورزشی پردیس، مرکز رشد و فناوری دانشگاه، اورژانس بین جاده‌ای و آزمایشگاه رویدر، شش خانه بهداشت خبرداد و از درمانگاه تخصصی دانشگاه و مرکز ثبت سرطان جمعیتی هرمزگان(شیمی درمانی) به‌عنوان اهم پروژه‌های هفته سلامت یاد کرد که با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح خواهد شد. وی همچنین از واگذاری بیمارستان قشم تا یک ماه آینده به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: با واگذاری این مرکز به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تمام خدمات در این بیمارستان با تعرفه دولتی و در قالب طرح تحول نظام سلامت انجام خواهد گرفت.