دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پرونده مسکن مهر استان نیمه اول سال آینده بسته و واحدهای ساخته شده تحویل متقاضیان می‌شود. جلال تقی دخت با بیان اینکه در حال حاضر طرح مسکن مهر استان ۸۹ درصد پیشرفت دارد، اظهار کرد: به‌دلیل کندی روند ارائه خدمات زیربنایی اتمام واحدهای مسکونی مهر با مشکلاتی مواجه شده ولی پیش‌بینی می‌شود پرونده این طرح سال آینده بسته شود.

وی با بیان اینکه نبود کلانتری، مراکز آموزشی، مسجد، مرکز بهداشت و... از دیگر مشکلات پیش روی مسکن مهر استان است، اظهار کرد: در حال حاضر سه مسجد در سایت‌های مسکن مهر ساخته شده و دو مسجد دیگر نیز در دست ساخت است که پیش‌بینی می‌شود به‌زودی آماده تحویل شوند.

تقی دخت ایجاد فضاهای آموزشی، ورزشی، دینی و فضای سبز در سایت‌های مسکن مهر را جزو وظایف نهادهای مرتبط دانست و گفت: زمین‌های لازم برای ایجاد کاربری‌های آموزشی، ورزشی و ساخت مسجد در نظر گرفته شده است که در اختیار نهادهای مربوطه و خیران قرار داده می‌شود. وی یاد آور شد: در این مورد راه و شهرسازی هیچ مسوولیتی ندارد و تنها تحویل زمین بر عهده این نهاد بوده که خوشبختانه در تمام سایت‌های مسکن مهر پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شده و هم‌اکنون نیز شاهد هستیم که در برخی سایت‌ها اقدامات برای ساخت کاربری‌های مختلف اجرا می‌شود. مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون در ۶ مرحله در شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار استان ۲۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است.