دنیای اقتصاد، رشت، مجتبی عابدینی بی‌بالانی: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی پیشنهاد کرد که منطقه آزاد جبل علی دبی، واردات آهن آلات و گندم را از کشورهای قزاقستان و روسیه از طریق منطقه آزاد انزلی انجام دهد، زیرا مسیر انزلی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از مسیرهای فعلی است.

رضا مسرور در دیدار با سلطان بن سلیم، رئیس منطقه آزاد جبل علی دبی که در رأس هیات اقتصادی به منطقه آزاد انزلی سفر کرده بود، افزود: این منطقه در مسیر کریدور شمال - جنوب قرار گرفته و ما خواستار توسعه همکاری‌ها در زمینه ترانزیت کالا در مسیر تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر هستیم.

وی مسیر نوستراک را کوتاه‌تر و با هزینه کمتر نسبت به مسیر ترانزیتی موجود میان آسیا و اروپا اعلام کرد و گفت: به‌منظور بالابردن ظرفیت‌های حمل‌ونقل در کریدور شمال - جنوب، علاوه‌بر طرح در حال احداث اتصال این منطقه به خط ریلی اصلی ایران، سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت مجتمع بندری کاسپین است که در مرحله نهایی با ۲۲ پست اسکله ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۵ میلیون تن کالا را در هر شیفت کاری خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی سازمان متبوع خود را برای واگذاری پست‌های اسکله مجتمع بندری کاسپین به سرمایه‌گذاران از جمله منطقه آزاد جبل علی به‌صورت مشارکتی یا در قالب BOT اعلام کرد و افزود: مجتمع بندری کاسپین بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر است.