سوت «مترو» اصفهان از هفته دولت

دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری نماز عید فطر برای نخستین‌بار در مصلای بزرگ اصفهان گفت: ۲۰ سال از آغاز اجرای طرح مصلای بزرگ اصفهان می‌گذرد و در حال حاضر این طرح ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

رسول زرگرپور اظهار امیدواری کرد: با حمایت‌های شهرداری این طرح هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح متروی اصفهان نیز به‌عنوان یک ابر‌پروژه تلقی می‌شود.

استاندار اصفهان بر لزوم رعایت تمام مباحث فنی و مهندسی و انجام تمام تست‌های مورد نیاز روی طرح متروی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: فاز نخست خط یک متروی اصفهان به طول حدود ۱۰ کیلو‌متر است. زرگر‌پور با اشاره به اینکه این فاز در آستانه هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: ۲۵ واگن در فاز نخست خط یک قطار شهری اصفهان سرویس‌دهی به شهروندان را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ واگن برای قطار شهری اصفهان آماده شده است، افزود: ۱۰واگن دیگر نیز برای فاز نخست خط یک متروی اصفهان به‌زودی وارد اصفهان می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اجرای خط دوم قطار شهری اصفهان نیز باید در فضای آرام و بدون هیچ تنشی آغاز شود، افزود: برای اجرای این خط هیچ مشکلی با میراث فرهنگی وجود ندارد.

وی گفت: در اجرای خط دوم متروی اصفهان باید به توسعه شهر، مباحث میراث فرهنگی و نحوه اجرای خط به صورت ویژه توجه شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای پنج نفره به‌منظور اجرای این پروژه بدون خسارت به میراث فرهنگی اظهار کرد: خط دوم متروی اصفهان به طول ۲۴ کیلو‌متر است.

زرگر‌پور با بیان اینکه مناقصه برای ۱۳ کیلو‌متر از خط دوم متروی اصفهان آماده برگزاری است، ادامه داد: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته با یونسکو مقرر شده ‌که چهار گزارش فنی و کارشناسی برای عبور خط دوم متروی اصفهان از زیر میدان امام (ره) تهیه شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که براساس این گزارش‌ها عبور مترو از زیر میدان امام (ره) برای این میدان ریسک داشته باشد، مسیر عبور خط دوم متروی اصفهان تغییر می‌کند، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم بین سازمان قطار شهری اصفهان و حومه و میراث فرهنگی به‌منظور اجرای خط دوم مترو وجود دارد.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ورزشگاه نقش جهان نیز از پروژه‌های مهم اصفهان است و به‌زودی خبر‌های خوبی برای بهره‌برداری از این طرح اعلام می‌شود، اضافه کرد: کلنگ نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم اصفهان در هفته دولت به زمین زده می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی موزه بزرگ اصفهان نیز در هفته دولت آغاز می‌شود.