دنیای اقتصاد، اصفهان: معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: ۴۰ درصد از اشتغال استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط است.

امیر حاجی‌پور اظهار کرد: در استان ۴۶۷۱ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده که ۹۲ درصد از آنها صنایع کوچک و متوسط هستند.

وی افزود: ۱۱۴ هزار نفر در صنایع کوچک و متوسط استان به‌کار مشغول هستند که معادل ۴۰ درصد از اشتغال استان را تشکیل می‌دهد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به تلاش‌های انجام شده به‌منظور توسعه نرم‌افزاری صنایع کوچک و متوسط اظهار کرد: ایجاد خوشه‌های صنعتی و برگزاری دوره‌های آموزشی از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه خوشه‌های صنعتی از الگوهای موفق در بخش صنایع کوچک و متوسط محسوب می‌شوند، افزود: از سال ۸۴ تاکنون ۶۵ خوشه صنعتی در استان اصفهان شناسایی شده‌اند.

حاجی‌پور تصریح کرد: خوشه گلاب و عرقیات کاشان، خوشه کفش اصفهان و نساجی دهق از خوشه‌های شناسایی شده و موفق در استان هستند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مشکلات صنایع کوچک و متوسط به بیگانه بودن این صنایع با مشاوره اشاره کرد و افزود: به علت محدودیت‌های مالی این شرکت‌ها کمتر از مشاوره تخصصی استفاده می‌کنند.

وی کاهش فاصله بین مشاوران و صنایع کوچک و متوسط را از اهداف این معاونت برشمرد و گفت: به این منظور مرکز فن‌ بازار منطقه‌ای اصفهان با هدف جمع‌آوری اطلاعات فناورانه و دانش‌بنیان ایجاد شده است.