دنیای اقتصاد، بندرعباس: معاون متالورژی و معدن شرکت بین‌المللی ایریتک به همراه مدیران زیرمجموعه این شرکت با مدیرعامل فولاد هرمزگان دیدار کرد و در این دیدار بر دستیابی به راهکارهای نهادینه کردن دانش فنی روز دنیا در زمینه صنعت فولاد تاکید شد.

امیرمسعود هراتیان، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در این دیدار گفت: با ساخت فولاد هرمزگان، استان گام‌های بلندی برای صنعتی شدن برداشت و این موضوع باعث ایجاد تغییرات بنیادی در زیرساخت‌های آن شد که برای تداوم آن نیاز به حمایت و همدلی بیشتری است.

وی با اشاره به فضای مثبت به وجود آمده پس از توافق هسته‌ای گفت: باید با هوشمندی از این شرایط حداکثر بهره را ببریم و سعی کنیم با کامل کردن چرخه انتقال دانش فنی، منافع بیشتری را در کمترین زمان برای کشور به دست آوریم.

وی در خصوص طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان گفت: این طرح‌ها را با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری می‌کنیم، در عین حال تلاش خواهیم کرد با در اختیار داشتن خط تولید پیشرفته، محصولاتی تولید کنیم که از نظر کیفی بدون هرگونه مشکلی در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسند.

در این دیدار، حسن نعمتی، معاون متالورژی و معدن شرکت بین‌المللی ایریتک نیز در خصوص تکنولوژی به‌کار گرفته شده در راه‌اندازی فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان با تلاش متخصصان کشور و با بالاترین سطح تکنولوژی ساخته شده است.

وی درباره فعالیت‌های مشترک فولاد هرمزگان و ایریتک نیز گفت: ایریتک همراه با شرکت‌های تابعه خود و با اتکا به نیروهای متخصص، بهره‌گیری از سیستم‌های مختلف و تعامل خوبی که با سازندگان توانمند دارد از فولاد هرمزگان و سایر سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

معاون بخش متالورژی و معدن شرکت بین‌المللی ایریتک با اشاره به سابقه همکاری با فولاد هرمزگان افزود: ساخت ناحیه فولادسازی فولاد هرمزگان یکی از این همکاری‌ها است که مهم‌ترین دستاورد بومی‌سازی و دستیابی به تکنولوژی ساخت کارخانه‌های فولادی در کشور است. وی گفت: فولاد هرمزگان در اوج تحریم‌ها ساخته شد و طراحی این کارخانه به گونه‌ای است که توانایی تولید فولادهای ویژه برای نخستین بار در کشور را دارد.

وی در ادامه از آمادگی این شرکت برای مشارکت حداکثری در اجرای طرح‌های توسعه فولاد هرمزگان در کمترین زمان و بالاترین کیفیت خبر داد. بهرام عجمی، مدیر کنسرسیوم طرح فولاد هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در دوران ساخت این پروژه ملی گفت: در ساخت این کارخانه ۷۰ هزار تن تجهیزات متنوع نصب شده که ۶۳ هزار تن آن تولید داخلی بوده و توسط شرکت ایریتک طراحی، ساخت، حمل و نصب شده است. علاوه‌بر این حدود ۲۳۲۱ کیلومتر انواع کابل نیز در ساخت این کارخانه مصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت اجرای این طرح به‌طور متوسط روزانه هزار نفر ساعت نیروی انسانی مشغول به کار بوده است، افزود: در اوج زمان نصب، روزانه ۳۰۰۰ مهندس، تکنسین، نصاب، مونتاژ کار و کارگر اجرای طرح را عهده‌دار بوده‌اند.