رشد 51 درصدی تولید فولاد خوزستان

دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: طبق اعلام ایمیدرو تا پایان تیر سهم فولاد خوزستان از تولید فولاد کشور ۲۴ درصد بوده است.

عبدالمجید شریفی با بیان اینکه چشم‌انداز تولید فولاد کشور تا افق ۱۴۰۵ افزایش تولید تا ۵۵ میلیون تن است، اظهار کرد: تولید پایدار یکی از مشخصه‌های اصلی این شرکت است که در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده است، به طوری که سال گذشته با تولید ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تن فولاد رشد ۵۱ درصدی را داشتیم که در ۴ ماه امسال نیز تولید گندله ۱۰ درصد، آهن اسفنجی ۹۹ درصد و شمش ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به میزان تامین و خرید مواد اولیه شرکت از بازار داخل استان افزود: از سال ۹۱ تاکنون به ارزش ۱۳۱۶ میلیارد تومان مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل استان خریداری کردیم به طوری که سال ۹۱، ۵۴ درصد خرید مواد اولیه، در سال ۹۲، ۶۳ درصد و سال ۹۳، ۸۸ درصد افزایش خرید از داخل استان داشته‌ایم. همچنین میزان خرید چهار ماه امسال نیز ۸۳۹ میلیارد تومان بوده که ۸۰ درصد یعنی معادل ۶۶۵ میلیارد تومان آن از تولیدکنندگان داخل استان خریداری شده است.

شریفی عنوان کرد: سال ۸۶ به ازای هر نفر نیروی شرکت ۲۸۷ تن فولاد در سال تولید شد اما این عدد در سال ۹۳ به ۴۶۹ تن افزایش پیدا کرد.

وی درباره صدور محصولات شرکت نیز با بیان اینکه در این زمینه اولویت با تامین نیاز داخل است، گفت: سال گذشته، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات داشتیم، اکنون نیز ۵۰هزار تن فولاد در انبارهای ما ذخیره شده و در صورت تقاضا به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی بیان کرد: محصولات به کشورهای عربستان، اردن، عمان، ترکیه، بنگلادش، تایلند، امارات، مصر، سریلانکا، سودان و پاکستان صادر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به افتخارات شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: فولاد خوزستان یکی از پیشگامان احیای تولید فولاد در کشور است که تاکنون بیش از ۸ هزار قطعه را در استان و کشور بومی کرده است. وی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه تولید و افزایش اشتغال در استان، فولاد شادگان با ۶۱۰ میلیارد تومان هزینه در حال ساخت است، افزود: این طرح اکنون ۸۶درصد پیشرفت دارد و قرار است به‌زودی به بهره‌برداری برسد؛ افتتاح این طرح ۱۲۰۰ نفر اشتغال برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

شریفی در ادامه با اشاره به طرح‌های فرهنگی و ورزشی این شرکت علاوه‌بر تولید تصریح کرد: استادیوم ورزشی ۳۰ هزار نفری با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که ۸۴ درصد پیشرفت دارد.

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح‌های زیست محیطی و کاهش آلایندگی نیز ۴۶ میلیارد تومان طرح در حال اجرا داریم که نمونه‌های آن حفاظت از کارون و تصفیه پساب صنعتی است.