دنیای اقتصاد، اهواز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: باید از تمام ظرفیت‌های اقتصادی که شامل سرمایه‌گذاری‌های گذشته در استان می‌شود استفاده و از این طریق به موضوع اشتغال کمک کرد.

امید حاجتی اظهار کرد: واحدهای تولیدی استان با ۳۰ درصد از ظرفیت خود فعال هستند و این مساله نشان‌دهنده آن است که در ایجاد اشتغال در سرمایه‌گذاری‌های گذشته موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: برای بهبود وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال استان علاوه بر استفاده از تمام ظرفیت‌های ایجاد شده در گذشته، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید هستیم که بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها از محل منابع داخلی و بخشی خارجی است.

حاجتی تصریح کرد: در بخش جذب منابع خارجی نیز می‌توانیم با رفع تحریم‌ها به منظور برقراری ارتباط با کشورهای خارجی و گشایش در سیستم‌های بانکی گام برداریم و در این صورت امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به مزیت‌های بالای استان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان در حال به‌روزرسانی است، عنوان کرد: امیدواریم به‌روزرسانی این فرصت‌ها و ارائه آن‌ در نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش در جذب سرمایه‌گذار خارجی موثر باشد.

وی با بیان اینکه تمام تمرکز مسوولان استان بر استفاده از ظرفیت‌های خالی اقتصاد استان است و با تمرکز بر چند موضوع به بهبود وضعیت اشتغال استان خواهیم پرداخت، خاطرنشان ‌کرد: پرداختن به مشکلات واحدهای تولیدی خرد و کلان و رفع آن‌ نیز می‌تواند به اشتغال استان کمک ویژه‌ای کند که در این زمینه گام‌های مثبت فراوانی برداشته شده است.