دنیای اقتصاد: ۱۴۰ مدرسه برکت، اهدایی رهبر معظم انقلاب به دانش‌آموزان مناطق محروم، که توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته شده، در مراسمی با حضور مقامات بلندپایه کشور افتتاح و به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد. در این مراسم که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزیر آموزش و پرورش، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، مدیرعامل بنیاد برکت و دیگر مسوولان ارشد برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، خدمت‌رسانی به مناطق محروم را از بزرگ‌ترین فعالیت‌های خیر برشمرد و از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت قدردانی کرد. این مدارس با ظرفیت ۸۴۴ کلاس با هزینه ۵۵۵ میلیارد ریال در مناطق محروم ساخته و تجهیز شده است. با بهره‌برداری از این مدارس، ۱۸ هزار و ۷۴۰ دانش آموز در سال تحصیلی جدید به مدارس برکت می‌روند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است و پیش از این ۴۲۰ مدرسه با ظرفیت ۱۹۰۰ کلاس را در مناطق محروم ساخته و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده است که با افتتاح ۱۴۰ مدرسه اخیر، تعداد مدارس مورد بهره‌برداری برکت در نقاط محروم به ۵۶۰ مدرسه با ظرفیت ۲۷۴۴ کلاس درس رسید.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم گفت: امروز شاهد افتتاح ۱۴۰ مدرسه با ۸۴۴ کلاس درس و با اعتبار ۵۵۵ میلیارد ریال برای استفاده ۱۸ هزار و ۷۵۰ دانش آموز در مناطق بسیار محروم کشور هستیم. وی با بیان اینکه راهبرد اصلی این ستاد کمک به رفع محرومیت از طریق توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم است، گفت: زمانی که مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند در چارچوب آن با تدبیر رهبری یک گروهی در ستاد موظف شد تا وضعیت فعالیت ستاد در چارچوب ابلاغیه اقتصاد مقاومتی را بررسی کند و نقاط متعارض و غیرمنطبق را با این ابلاغیه احصا کرده تا این نقاط رفع شود. مخبر ادامه داد: بر این اساس مقرر شد تا حداکثر در مدت سه سال تمام فعالیت‌های این ستاد با ابلاغیه ستاد مقاومتی منطبق شود. مخبر با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد فعالیت‌های ستاد با بخشنامه اقتصاد مقاومتی منطبق است، اظهار امیدواری کرد: در یکسال و نیم آینده صد درصد فعالیت‌ها منطبق با اقتصاد مقاومتی شود.

وی گفت: به‌منظور توانمندسازی اقتصادی ۲۱۵ بنگاه با سرمایه‌گذاری ۳۲۵۹ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۴۰ هزار نفر توسط این ستاد ایجاد شده است. همچنین طرح‌های زیربنایی متعددی نیز همچون آبرسانی، برق‌رسانی، ساخت جاده، مسکن محرومان و خانه بهداشت با سرمایه‌گذاری ۳۸۵ میلیارد تومان در تمام استان‌ها به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجرا است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ستاد فقط به مدرسه‌سازی محدود نمی‌شود و ساخت ۴۰ مسجد و حسینیه و ۱۲۰ خانه عالم، پرداخت وام قرض الحسنه به ۱۷ هزار نفر با اختصاص ۷۰ میلیارد تومان، بیمه روستایی ۱۵۰ هزار مستضعف و تحت پوشش قرار دادن ۱۸ هزار کودک یتیم از اقدامات اجتماعی و فرهنگی انجام شده توسط این ستاد است.