دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان با اشاره به نقش استان‌ها در بودجه کشور گفت: تعادلی بین بودجه ملی و استانی وجود ندارد و لازم است در توزیع اعتبارات ملی و استانی تجدید نظر شود.

رسول زرگرپور در کارگروه استانداران منطقه دو کشور، نقش استان‌ها را در تدوین برنامه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای بهتر از گذشته دانست و افزود: با این وجود وضعیت هنوز به ایده آل مورد نظر نرسیده است.

استاندار اصفهان به تدوین سند برنامه نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: تدوین سند نیروی انسانی یک فرآیند آکادمیک دارد و سیاست‌های حاکم بر این سند باید سمت و سوی کیفیت گرایی به جای کمیت‌گرایی داشته باشد.

زرگرپور با تاکید بر اینکه این سیاست‌ها باید به‌منظور تحقق برنامه‌های دولت تدبیر و امید باشد، افزود: لازم است تا دو هفته آینده سیاست‌های حاکم بر این سند توسط کارشناسان تهیه و تدوین شود تا به اجرا برسند.

وی در ادامه گفت: ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، ۵ میلیون نفر جمعیت و ۳۰ درصد خاک کویری، هم فرصت و هم تهدیدی را برای اصفهان ایجاد کرده است.

وی اصفهان را صنعتی‌ترین استان کشور دانست و گفت: صنایع برای اصفهان هم نعمت است و هم نقمت.

استاندار اصفهان افزود: به‌رغم اینکه کشاورزی در سایه صنعت قرار گرفته است، ولی این استان جایگاه خوبی در تولید محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی و پروتئینی دارد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های دانشگاهی و گردشگری اشاره کرد و افزود: اصفهان با دارا بودن ۲۰ هزار اثر گردشگری، ۱۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۵ اثر ثبت شده بین‌المللی ظرفیت بالایی در این بخش دارد.

زرگرپور در ادامه با اشاره به رشد سه برابری ورود گردشگران به استان نسبت به سال ۹۲، اظهار کرد: از سال گذشته گردشگران از ۸۶ کشور دنیا به اصفهان سفر کرده‌اند که بیشتر آنها از کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان هستند.

زرگرپور با اشاره به اینکه مقصد دوم اکثر مقامات سیاسی که به تهران سفر می‌کنند، اصفهان است، اظهار کرد: این استان در دو سال گذشته میزبان ۹۴ هیات سیاسی بلند پایه و عالی‌رتبه از کشورهای مختلف بوده است.

وی با اشاره به مشکلات استان در بخش‌های محیط زیست، آب، تورم و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی گفت: مسائل سیاسی در استان قابل توجه است و متاسفانه این موضوع باعث شده که در دو دهه گذشته سرمایه‌گذاری در تاسیسات زیربنایی نشود و بسیاری از زیربناها و امکانات گذشته نیز مستهلک شود.

استاندار اصفهان به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح تعداد روزهای هوای سالم در اصفهان از ۳۰ به ۱۱۴ روز افزایش یافته و وضعیت هوا رو به بهبود است.

وی تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را از اقدامات مدیریت استان برای حل مشکلات اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: در ماه‌های گذشته مشکلات چند واحد تولیدی برطرف شده است.

زرگرپور در پایان به ابر طرح‌های استان اشاره کرد و افزود: ورزشگاه نقش جهان؛ مترو و مصلای بزرگ امام خمینی اصفهان در حال تکمیل شدن و کلنگ موزه بزرگ اصفهان و نمایشگاه بین‌المللی نیز به زمین زده شده است.