دنیای اقتصاد، اصفهان، نسرین احمدی‌فخر: رئیس موسسه مطالعات سیاسی و اقتصادی خاورمیانه در رومانی از آمادگی رومانی برای خرید قطعات خوردو از اصفهان خبر داد.

فالیوس‌کابا ماریا در دیدار با عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان‌، هدف از سفر به اصفهان را بررسی فرصت‌های این استان برشمرد و اظهار کرد: آشنایی با زمینه‌های همکاری و ظرفیت‌های مشترک دو کشور می‌تواند حجم مبادلات اقتصادی را افزایش دهد‌.

وی افزود: رومانی دروازه ورود به اروپا بوده و اصفهان می‌تواند از این کشور برای واردات به اروپا بهره بگیرد.

رئیس موسسه مطالعات سیاسی و اقتصادی رومانی همکاری در بخش‌های گردشگری به‌ویژه هتلینگ را از دیگر زمینه‌های قابل سرمایه‌گذاری رومانی در اصفهان برشمرد و گفت: رومانی در زمینه گردشگری دارای تجارب ارزنده‌ای است که می‌تواند در اختیار فعالان گردشگری استان قرار دهد.

وی تنها چالش پیش‌روی همکاری‌های اقتصادی رومانی با ایران را مسائل بانکی دانست و افزود: امید‌واریم با برداشتن تحریم‌های اقتصادی این مساله به خودی خود برطرف شود.

قاسم‌علی جباری، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار با معرفی ظرفیت‌های استان گفت: اصفهان در بخش نساجی‌، قطعات خودرو، صنایع فلزی‌ و فولادسازی دارای توانمندی بوده و می‌تواند زمینه همکاری با فعالان اقتصادی رومانی را فراهم کند.