دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: فرماندار آذرشهر از مکان‌یابی شهرک سنگ و صنایع تبدیلی آذرشهر پس از ۷سال پیگیری خبر داد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۱۸۰هکتار با لحاظ ۱۰۰ هکتار برای فاز اول اجرا می‌شود.

علیار راستگو در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان افزود: مکان‌یابی این طرح در بهترین نقطه شهرستان، در کنار جاده اصلی صورت گرفته و مشکل زیرساختی نیز ندارد و با ساخت این شهرک کارخانه سنگ‌بری هم با قابلیت لازم احداث می‌شود.

وی درباره میزان پیشرفت کارخانه سیمان سفید شهرستان آذرشهر هم گفت: زمین طرح تملک و آماده‌سازی شده و دارای ۲۵ درصد پیشرفت است؛ از نظر اجرا مشکلی وجود ندارد اما برای دریافت تسهیلات بانکی و تامین سرمایه دچار مشکل شده‌ایم که پیگیری‌های لازم در این باره ادامه دارد.

راستگو یادآورشد: برای سرمایه‌گذاری در معدن دیاتومیت آذرشهر نیز تاکنون ۲ سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند که وزارت دفاع یکی از آنها است.

وی اصلاح الگوی کشاورزی را دیگر هسته کلیدی آذرشهر اعلام کرد و افزود: در بخش توسعه کشت گلخانه‌ای ۶۰ درصد و توسعه باغ‌های پسته ۸۵ درصد پیشرفت داشته‌ایم؛ آبیاری کم‌فشار در وسعت ۷۵ هکتاری اجرا شده و در زمینه پرورش ماهیان زینتی نیز ۲۷ درصد پیشرفت داشته‌ایم.