تصویب اعطای تراکم 180 درصدی به واحدهای مسکونی روستایی

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌اله حسین‌زاده: رئیس شورای اسلامی روستای اسلام‌آباد سیمان تهران از تصویب ۱۸۰ درصدی تراکم ساختمانی در روستاهای این بخش خبر داد.

سیدمهدی حسینی گفت: با توجه به نیاز اهالی به نوسازی واحدهای مسکونی و ضرورت تامین سرپناه برای فرزندان در شرف ازدواج خود، شورای اسلامی بخش با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان و بخشدار مرکزی ری، این طرح را به‌منظور رفع دغدغه‌های روستاییان به تصویب مراجع ذی‌صلاح رساند و روستاییان می‌توانند نسبت به نوسازی منازل خود اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای اسلام آباد سیمان تهران در ادامه از ساخت مجتمع فرهنگی رفاهی حضرت ثارالله(ع) در این روستا و بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک خبر داد. به گفته وی در این مجتمع ۵ طبقه که با زیربنایی در حدود ۳۳۰۰ متر در حال ساخت است، مکان‌هایی همچون کلاس‌های آموزشی، سالن پذیرایی، سالن اجتماعات و آشپزخانه پیش‌بینی شده که به صورت رایگان برای استفاده اهالی روستای اسلام آباد سیمان تهران در مناسبت‌های خاص مدنظر قرار گرفته است.

سید مهدی حسینی در ادامه با بیان اینکه روستای اسلام آباد سیمان تهران به‌دلیل مجاورت با کارخانه سیمان تهران از مشکلات زیست محیطی رنج می‌برد، تصریح کرد: در تلاش هستیم با افزایش سرانه فضای سبز روستا، این مشکلات را به حداقل برسانیم.

سید جلال حسینی، دهیار اسلام آباد سیمان تهران نیز با اشاره به وجود یک مرکز بهداشتی در روستا و نظارت این مرکز بر دوخانه بهداشت روستاهای غنی‌آباد و زمان‌آباد، کمبود امکانات درمانی را از مشکلات روستا اعلام کرد و افزود: به‌منظور حل مشکلات درمانی اهالی روستا، زمینی به مساحت ۱۸۵۶ مترمربع از سوی افراد نیکوکار وقف شده که با حمایت خیران، اهالی روستای اسلام آباد سیمان تهران به‌زودی شاهد افتتاح یک درمانگاه مجهز شبانه روزی با امکانات پیشرفته و روز پزشکی خواهند بود.

دهیار اسلام آباد سیمان تهران در ادامه از کاهش تردد اهالی به شهرهای مجاور برای انجام امور بانکی به واسطه نصب یک دستگاه خودپرداز در روستا خبر داد و گفت: برای نخستین بار در روستاها و حتی شهرهای ری، با احداث ساختمان دهیاری و شورای اسلامی، یک درمانگاه، دومدرسه، یک مرکز فرهنگی و رفاهی و بوستان کودکان در خیابان مخابرات روستا، این خیابان به مرکز اداری روستا تبدیل و تمامی فضاهای خدماتی روستا به این خیابان منتقل خواهد شد.