دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: استاندار خوزستان گفت: درحالی ‌که برای آبیاری زمین‌های کشاورزی خود با مشکل نبود آب مواجه هستیم، ۹ هزار هکتار زمین کشت غرقابی در یکی از استان‌ها با آب خوزستان آماده شده است.

عبدالحسن مقتدایی افزود: برای راه‌اندازی ۱۵ شهرک کشاورزی در استان که تنها بین ۴۵۰ تا ۷۵۰ هکتار است محدودیت آب وجود دارد ولی در یکی از استان‌ها ۹ هزار هکتار زمین برای کشت غرقابی مهیا شده تا آب را از خوزستان برده و به کشت بپردازند.

وی خطاب به مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: اعتبار شهرک‌های کشاورزی را تامین شده بدانید چرا که حتی اگر لازم باشد از اعتبارات گردشگری کسر خواهیم کرد تا اعتبار این شهرک‌ها تامین شود. اما سازمان آب و برق خوزستان نیز باید برای تامین آب این شهرک‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیاز حیاتی به رهاسازی آب از سد کوثر دارند. کیخسرو چنگلوایی افزود: انتظار ما این است که با توجه به حساسیت موضوع و شاخص بودن طرح‌ها و اینکه می‌تواند به صادرت کمک قابل‌توجهی کند و قیمت‌ها را ساماندهی کند، سرعت کار بیشتر شود.

وی افزود: ۱۵ شهرستان به‌صورت محوری برای شهرک‌های کشاورزی شناسایی شده‌اند و هر مکانی که مشخص شد از بین چهار نقطه پیشنهادی بود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرد: تخصیص اراضی و هر اقدام دیگری به این منظور وابسته به مجوز آب است. اکثر نقاطی که از سوی مشاور برای ساخت شهرک‌ها انتخاب شده با پاسخ منفی از سوی سازمان آب و برق برای اختصاص آب روبه‌رو شده است.