دنیای اقتصاد، اصفهان: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ترکمنستان با حضور مقامات ارشد دولت ترکمنستان، سفرای برخی از کشورها، فعالان صنعت نفت و گاز منطقه و جهان، مشارکت‌کنندگان و صاحب‌نظران بین‌المللی افتتاح شد.

براساس این گزارش، مقامات ارشد وزارت نفت و گاز و وزارت صنعت ترکمنستان، رئیس کنسرسیوم دولتی نفت و گاز این کشور، سفیر ایران، مشاور وزیر نفت ایران، نماینده سازمان توسعه تجارت ایران، تصمیم‌گیرندگان و فعالان شرکت‌های اصلی نفت و گاز ترکمنستان پس از افتتاح نمایشگاه از غرفه‌ها به‌ویژه پاویون ملی ایران دیدن کردند.

بازدید این چهره‌های شاخص از غرفه‌های ایران از آنجا بسیار حائز اهمیت است که تهاتر کالا و گاز با ترکمنستان، توسعه تعاملات و مبادلات تجاری با این کشور تا ۶۰ میلیارد دلار، افزایش حضور در بازارهای ترکمنستان و مرتفع کردن موانع موجود برای رسیدن به اهداف سیاسی- اقتصادی همواره مد نظر دو کشور به‌ویژه ایران بوده است و بازیگران اصلی این اتفاق اکنون در زیر سقف نمایشگاه نفت و گاز ترکمنستان، گرد هم آمده‌اند.

از این رو به یقین، صاحب‌نظران و سیاست‌مداران دو کشور به خوبی از اهمیت این فرصت طلایی آگاه بوده و سعی دارند از این امکان زمانی و مکانی، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند. اهمیت حضور ایران در شرایط فعلی در این نمایشگاه و از منظر سیاسی- اقتصادی و تلاش شرکت نمایشگاه‌های بین‌ا‌لمللی اصفهان به عنوان نماینده انحصاری ایران در این رویداد باعث شد، به اذعان برگزارکنندگان، ایران رتبه نخست را از نظر تعداد مشارکت‌کننده، تنوع و کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده و طراحی و ساخت غرفه‌ها میان نمایندگان دیگر کشورها به خود اختصاص دهد. پس از ایران، روسیه و ترکمنستان در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در این رقابت سه روزه بین‌المللی نمایندگان ۱۶ کشور همچون ایران، روسیه، آذربایجان، آمریکا، آلمان، ژاپن، چین، فرانسه، ترکیه و کره‌جنوبی حضور مستقیم دارند. شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، نماینده انحصاری این نمایشگاه در ایران، برای سومین سال متوالی مسوولیت مدیریت پاویون ایران را در این رویداد بین‌المللی برعهده دارد.