دنیای اقتصاد، بندرعباس: دو تن از مدیران خط کشتیرانی بین‌المللی هیوندای لویس(HyundaiGLOVIS) با همراهی نماینده این خط کشتیرانی در ایران طی نشستی مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندر شهید رجایی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی در این نشست به بیان اهمیت بندر شهید رجایی در ایران و منطقه پرداخت و اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این بندر برای مشارکت شرکت‌های خارجی را برشمرد.

وی با اشاره به اینکه از اولویت‌های سازمان بنادر واگذاری پسکرانه‌ها بندری به سرمایه‌گذاران است، اظهار کرد:‌ توسعه محوطه پشتیبانی بندر شهید رجایی در دستور کار قرار دارد؛ این بندر ۲۴۰۰ هکتار پسکرانه دارد، ضمن آنکه ۲۶۰۰ هکتار پسکرانه جدید هم به منظور توسعه فعالیت‌های لجستیکی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در حال آماده‌سازی و الحاق است. ایدنی اضافه کرد: این اراضی قرار است به‌عنوان یک مرکز لجستیکی با مشارکت سرمایه گذاران فعالیت کنند و حتی بخش‌هایی از آن با کاربری صنعتی پیش‌بینی شده که کارخانه‌ها برای راه‌اندازی خط تولید در آن مستقر خواهند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین طرح‌های توسعه این بندر برای افزایش ظرفیت بزرگ‌ترین‌ بندر تجاری ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی تشریح کرد. وی در زمینه پذیرش پیشنهادهای سرمایه‌گذاران کشورهای آسیای جنوب شرقی به ویژه کره جنوبی، برای حضور در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران اعلام آمادگی کرد. مدیران خط کشتیرانی بین‌المللی هایوندایی نیز طی اظهاراتی ضمن تقدیر از مسوولان سازمان بنادر و همچنین بندر شهید رجایی برای خدمات دهی مناسب به خطوط کشتیرانی، انتظارات و دیدگاه‌های خود را با عالی‌ترین مقام اجرایی حوزه دریایی و بندری هرمزگان در میان گذاشتند.