دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: شهردار منطقه ۲۰تهران از اجرای جشنواره فرهنگی مشکات برای چهارمین سال متوالی و میزبانی این منطقه در محور نوسازی بافت فرسوده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبرداد. منصور کتانباف افزود: جشنواره مشکات با محوریت ۳۲ موضوع شهری با مضامین حقوق شهروندی از اواخر تابستان آغاز شده و شهروندان تا پایان آذر مهلت شرکت در این فعالیت فرهنگی و اجتماعی را دارند.

کتانباف همکاری ۱۶ سازمان وابسته به شهرداری همچون آتش نشانی، میادین میوه و تره‌بار، پسماند، محیط زیست، اتوبوسرانی و نوسازی شهر تهران را از نقاط عطف این جشنواره فرهنگی برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و آمادگی منطقه ۲۰، دبیرخانه تخصصی محور نوسازی بافت فرسوده مشکات مناطق ۲۲ گانه در این منطقه جنوبی مستقر شده است و وظیفه داوری تخصصی را برعهده دارد.

وی احداث سراهای محله را تبلوری از فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری تهران معرفی کرد و گفت: جلب مشارکت شهروندان برای مجموعه اقدامات فرهنگی از جمله جشنواره مشکات با مشارکت مدیران و شورایاران محله و از طریق مراکز فرهنگی همچون سراهای محله، مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود. شهردار منطقه ۲۰ مشارکت شهروندان در سه دوره پیشین جشنواره مشکات را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: ترویج فرهنگ شهروندی و اصلاح رفتارهای اجتماعی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است که در قالب فعالیت‌های هنری، نمایشی، آیینی و فرهنگی برای اقشار مختلف مختلف و تمامی رده‌های سنی به اجرا در می‌آید.

جشنواره آموزشی ترویجی مشکات از مجموعه جشنواره‌های فرهنگی مدیریت شهری تهران است که با ۵ محور جامع سیما و هویت شهری، محیط زیست شهری، ایمنی شهری، حقوق و تکالیف شهروندی، حمل و نقل و ترافیک در قالب انشا، کاریکاتور، عکاسی، نقاشی، انیمیشن، داستان نویسی، شعر و ادب، پس از ارائه آموزش‌های محله‌ای برای رده‌های سنی مختلف اجرا می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌گیری از این خدمات فرهنگی می‌توانند به سراهای محله مراجعه کنند.