دنیای اقتصاد، مشهد، زهرا صفدری: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: براساس برآوردهای انجام شده، مجموع بدهی‌های این سازمان به موسسات طرف قرارداد در پایان امسال به ۳۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

محمدجواد کبیر در مشهد اظهار کرد: ‌اکنون ۴۱ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، در یک‌سال اخیر ۱۱ میلیون نفر زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند که با توجه به این رشد جمعیت افراد تحت پوشش، برآوردها این بود که در پایان سال گذشته ۶۶ تا ۷۰ درصد رشد هزینه داشته باشیم اما رشد هزینه بیش از این مقدار بود، به طوری‌که در پایان سال گذشته ۱۴۷۲ میلیارد تومان از منابع پیش‌بینی شده سازمان بیمه سلامت محقق نشد. وی افزود: در سال‌جاری ۱۸۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی باید به سازمان بیمه سلامت تخصیص یابد تا این سازمان بتواند به تعهدات خود عمل کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سه میلیون و ۸۳۵ هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که این تعداد معادل ۶۳ درصد جمیعت خراسان رضوی است. علیرضا رمزی افزود: ۴۴۸ هزار نفر از مجموع بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان مربوط به صندوق کارکنان دولت، دو میلیون نفر مربوط به صندوق روستاییان، ۱۵۹ هزار نفر مربوط به صندوق سایر اقشار، ۱۶ هزار نفر صندوق ایرانیان و یک میلیون و ۱۲۸ هزار نفر مربوط به صندوق بیمه سلامت همگانی هستند.