گروه بورس- پیش‌بینی درآمد هر سهم حمل‌ونقل پتروشیمی افزایش یافت.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی درآمد هر سهم «حپترو» برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ با سرمایه هشت میلیارد ریال، مبلغ دو هزار و ۶۳۸ ریال به طور خالص (پس از کسر مالیات) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ما، شرکت پیش‌بینی یاد شده را در تاریخ ۳۰/۱۱/۸۶ مبلغ ۱۳۵۲ ریال، در تاریخ ۲۸/۳/۸۷ مبلغ ۱۴۹۷ ریال و در تاریخ ۳۱/۴/۸۷ مبلغ ۱۶۵۰ ریال اعلام کرده بود.

دلایل افزایش این پیش‌بینی، ‌افزایش نرخ حمل نفتای خانگیران، افزایش تناژ حمل MEG تولیدی پتروشیمی اراک، عقد قرارداد با پتروشیمی جم و پتروشیمی پارس، عقد قرارداد با پتروشیمی تندگویان، تغییر مبنای محاسبه هزینه‌های مالی از مدت ۷ ماه به ۵ ماه به دلیل دریافت نکردن تسهیلات مالی و کاهش مدت احتساب هزینه استهلاک کشنده‌های خریداری شده به دلیل تحویل نگرفتن تعداد ۱۱ کشنده خریداری شده اعلام شده است.

یادآور می‌شود پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ در تاریخ ۳۰/۱۱/۸۵ مبلغ ۲۱۲۸ ریال، در تاریخ ۹/۱۲/۸۵ مبلغ ۲۸۱۳ ریال، در تاریخ‌های ۲۶/۳/۸۶ و ۳۱/۴/۸۶ مبلغ ۲۹۹۸ ریال، در تاریخ ۳۰/۷/۸۶ مبلغ ۲۸۰۹ ریال و در تاریخ ۲۱/۹/۸۶ و ۳۰/۱۰/۸۶ مبلغ ۲۴۶۶ ریال و در تاریخ ۲۱/۲/۸۷ مبلغ ۲۱۵۴ ریال اعلام کرده بود که در نهایت مبلغ ۲۱۵۵ ریال محقق شد.

بر این اساس پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از حمل ۲۳درصد افزایش، ‌درآمد حاصل از ترخیص و انبارداری ۹۴درصد افزایش، بهای تمام شده خدمات ارائه شده ۴۰درصد افزایش، ‌سود عملیاتی ۷۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۲درصد افزایش یافته است.

«حپترو» دلیل این افزایش را عقد قرارداد با پتروشیمی تبریز، عقد قرارداد با پتروشیمی جم و پتروشیمی پارس، افزایش تناژ حمل محمولات تولیدی پتروشیمی اراک و افزایش کارمزد ترخیص محمولات صادراتی مجتمع‌های پتروشیمی اعلام کرده است.

حمل‌ونقل پتروشیمی اعلام کرده است که هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد معادل ۶۰درصد سود عملکرد سال ۸۷ را به منظور تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عادی سالانه پیشنهاد کند.

از سوی دیگر برنامه افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸ میلیارد ریال به ۴۸میلیارد ریال (معادل ۵۰۰درصد) در دستور کار هیات‌مدیره شرکت قرار گرفته است.

در این رابطه رحمتی مدیر مالی شرکت حمل‌ونقل پتروشیمی به خبرنگار ما گفت: افزایش سرمایه یاد شده در دو مرحله انجام خواهد شد که بخش عمده آن از محل ذخایر شرکت و بخشی نیز از محل آورده نقدی سهامداران خواهد بود.

وی افزود: افزایش سرمایه از محل ذخایر شرکت هیچ مشکلی ندارد زیرا هم منابع آن موجود است و هم در مجمع تصویب شده است.

رحمتی سپس گفت: گزارش توجیحی افزایش سرمایه توسط بازرس قانونی در دست تهیه است.