ظرفیت پورت‌های پرسرعت بیشتر از تقاضای مشترکان است
دنیای اقتصاد: در حالی که بسیاری از کاربران به دلیل فراهم نبودن امکانات زیرساخت در بخش مخابرات و شرکت‌های اینترنتی، ماه‌ها یا سال‌ها در انتظار دریافت یک پورت اینترنت پرسرعت هستند، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرده ظرفیت ‌پورت‌های پر سرعت کشور بیشتر از متقاضیان آن است. غلامرضا داداش‌زاده در این خصوص می‌گوید: با توجه به بسترهای ارتباطی موجود، توسعه آنها و تنوع پروانه‌های صادرشده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در حال حاضر، دسترسی به سرویس اینترنت پرسرعت، بدون محدودیت در واگذاری برای متقاضیان فراهم شده است.

غلامرضا داداش‌زاده با اشاره به اینکه ظرفیت اپراتورهای فعلی ارائه‌دهنده سرویس اینترنت باند پهن بسیار بالاتر از تعداد مشترکان آنها است، می‌افزاید: در استان تهران، شرکت‌های خدمات انتقال داده‌ها (PAP) و شرکت مخابرات ایران، ۲میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۷۱ پورت پرسرعت سیمی نصب کرده‌اند در حالی‌که تنها یک میلیون و ۶۸۶ هزار نفر متقاضی دریافت سرویس بوده و سرویس مورد نظر خود را دریافت کرده‌اند.

وی تاکید می‌کند: البته در مواردی که کیفیت سرویس ارائه شده به مشترکان از شاخص‌های تعیین شده پایین‌تر باشد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد توقف فروش سرویس اپراتور تا زمان ارتقای پهنای باند اقدام می‌کند. داداش‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۶ استان کرمان، فارس، ایلام، بوشهر، هرمزگان و کردستان توقف فروش اعمال شده است، تصریح کرد: در مواقع اعمال توقف فروش یا مواردی که لازمه ارائه سرویس، انجام توسعه زیربنایی بخش ICT است، سرویس‌های دسترسی به باند پهن شامل Wimax، Wi-Fi، ۳G و ۴G به عنوان سرویس‌های جایگزین قابل استفاده است. وی اعلام می‌کند: مشترکان درصورت مشاهده تخلف در ارائه سرویس اینترنت پرسرعت می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ و پایگاه اینترنتی www,۱۹۵.ir شکایات خود را ثبت کنند.