فارنت: در راستای اخبار از پیش درز کرده پیرامون گوشی افسانه‌ای مایکروسافت با نام سرفیس فون، امروز برخی منابع وابسته به ردموندی‌ها فاش کردند که این محصول به تراشه اسنپ‌دراگون 830 و 8 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد شد! گوشی سرفیس‌فون مایکروسافت که هم‌اکنون با کد داخلی نیروی منهدم‌کننده آلفا (Juggernaut Alpha) شناخته می‌شود، یک گوشی مبتنی بر ویندوز به تمام معنا است، به‌گونه‌ای که برای اجرای روان برنامه‌های ویندوز 10 از تراشه Atom x3 اینتل بهره می‌برد. همان‌طور که می‌دانید تراشه‌های ساخت اینتل به دلیل همکاری دیرینه این شرکت با ردموندی ها، به‌طور معمول سازگاری بیشتری با پلت‌فرم ویندوز دارند. البته در سوی دیگر منابع وابسته به ردموندی‌ها مدعی شدند که نسخه‌ای از سرفیس‌فون به تراشه اسنپ‌دراگون 830 نیز تجهیز خواهد شد. علاوه بر این گفته می‌شود که این محصول به 8 گیگابایت حافظه رم مجهز شده که در نوع خود بی‌نظیر است!

رایورز: شرکت چینی نوبیا قصد دارد دوربین‌های ۱۶ مگاپیکسلی سونی IMX۲۹۸ را روی همراه‌های ارزان‌قیمت خود عرضه کند. حدود ۱۰ ماه پیش بود که برای نخستین بار نام نوبیا به‌عنوان یک تولید‌کننده جدید در زمینه تلفن‌های همراه مطرح شد. با این حال به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد جایگاه بسیار مستحکمی برای خود در این رده دست و پا کند. براساس گزارش‌ها، به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تا همراه جدیدی را با نام Z۱۱ مینی تولید کند و روانه بازار سازد تا نخستین مدل از یک سری بسیار نیرومند باشد.

این تلفن همراه دارای مشخصات بسیار ویژه‌ای است که از میان آنها می‌توان به دوربین بسیار نیرومند این تلفن‌همراه اشاره کرد. نکته بسیار مهم درباره این دوربین این است که عدسی آن از فناوری IMX۲۹۸ شرکت سونی بهره می‌گیرد که این فناوری تنها روی همراه‌های پرچمدار و بسیار نیرومند استفاده می‌شده است. سایر مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه نیز بسیار نیرومند خواهند بود که با توجه به قیمت ۲۳۰ دلاری آن، این محصول را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار تبدیل خواهد کرد. پردازنده این مدل از نوع ۸ هسته‌ای اسنپ دراگون ۶۱۷ بوده و ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و حسگر اثرانگشت از سایر مزایای آن محسوب می‌شود.