اچ‏تی‏سی امسال پرچمدار دیگری با اسنپ‌دراگون 835 خواهد داشت

جی اس ام: رئیس بخش گوشی‌های هوشمند کمپانی اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که گوشی U Ultra، تنها گوشی پرچمدار امسال این کمپانی تایوانی نیست و این شرکت امسال گوشی پرچمدار دیگری با چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۳۵معرفی می‌کند. پس‌ازآنکه HTC اوایل این ماه گوشی یواولترا را به‌جای چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ با چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۲۱ معرفی کرد، حدس و گمان‌هایی مبنی بر اینکه این گوشی پرچمدار سال ۲۰۱۷ HTC خواهد بود مطرح شد. U Ultra البته گوشی هوشمندی قابل‌توجه بود اما با چیپ‌ستی عرضه می‌شود که به‌زودی با آخرین و عالی‌ترین محصول اسنپ‌دراگون جایگزین خواهد شد. حالا Chialin Chang، رئیس بخش تلفن‌های هوشمند و دیوایس‌های مرتبط HTC، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که این کمپانی در حال کار روی گوشی پرچمدار دیگری است.

چانگ در پاسخ به این سوال که آیا اولترا تنها پرچمدار امسال اچ‌تی‌سی است، گفته است: هربار یک سی‌پی‌یو جدید قدرتمند وجود دارد که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم و ما همیشه در این کار پیشتاز هستیم. بعضی در مورد زمان‌بندی عرضه محصولات ما صحبت می‌کنند، اما زمان‌بندی ۹ ماه قبل انجام شده است. ما از بهترین پردازنده موجود استفاده می‌کنیم. هنگامی که CPU پرچمدار بعدی وارد بازار شود، HTC یکی از نخستین کمپانی‌هایی خواهد بود که از آن استفاده خواهد کرد. چانگ ادامه داد: اگر به گذشته نگاه کنیم، مشخص می‌شود چرا HTC این گوشی‌های جدید را معرفی کرده است. ما می‌خواهیم پیش از آنکه چیپ‌ست پرچمدار بعدی وارد شود، چند ماه پیشتاز بازار باشیم اما می‌توانم با اطمینان به شما بگوییم عرضه گوشی جدید با این چیپ‌ست، چه توسط ما و چه توسط دیگر شرکت‌ها، پس از کنگره جهانی موبایل خواهد بود. هنگامی‌که CPU جدید عرضه شود، اچ‌تی‌سی پرچمدار دیگری خواهد داشت.

گرچه چانگ در صحبت‌هایش به‌طور مستقیم از اسنپ‌دراگون ۸۳۵ نام نبرده، اما قطعا به همین چیپ‌ست اشاره داشته است. به‌نظر می‌رسد صحبت‌های چانگ گزارش اخیری را که گفته بود گوشی LG G۶ از اسنپ‌دراگون ۸۲۱ استفاده خواهد کرد، تایید می‌کند، چراکه سامسونگ گلکسی اس۸ که در ماه آوریل عرضه می‌شود، اولین گوشی با چیپ ۸۳۵ خواهد بود. با در نظر گرفتن زمان‌بندی که چیپ‌ست جدید در اختیار کمپانی‌های دیگر قرار می‌گیرد، به نظر می‌رسد پرچمدار بعدی HTC که جانشین HTC ۱۰ می‌شود، در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷ آماده باشد. با این‌حال، با توجه به این نکته که Ultra تا اوایل ماه مارس در بازارهای بزرگی همچون ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود، این زمان‌بندی می‌تواند برای HTC که هم‌اکنون با چالش حفظ علاقه‌مندان به گوشی‌هایش مواجه است، هوشمندانه باشد.