دنیای اقتصاد: تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، در ایمیلی به کارکنان خود اعلام کرد که اقدامات اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ در جهت سیاست‌های مورد پذیرش شرکت اپل نیست. ترامپ روز جمعه فرمان اجرایی را امضا کرد که طی آن شهروندان ۷ کشور با اکثریت جمعیت مسلمان، به مدت ۹۰ روز حق ورود به خاک ایالات متحده را نخواهند داشت (افرادی که ویزای آمریکا و اقامت این کشور را دارند نیز مشمول این مصوبه می‌شوند).

اپل به همراه شرکت‌های مایکروسافت، فیس‌بوک و گوگل به نمایندگی از صنعت تکنولوژی آمریکا، به تصویب این قانون واکنش نشان دادند. کوک تاکنون دوبار با ترامپ گفت‌وگو داشته است، اولین دیدار بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات و دومین دیدار هنگام ملاقات ترامپ با رهبران چند شرکت برتر حوزه تکنولوژی صورت گرفت. تیم کوک در نامه خود نوشت: «شرکت اپل توسط استیو جابز، که خود پسر یک مهاجر سوری بود، پایه‌گذاری شد. اپل بدون وجود پدیده «مهاجرت»، عملا وجود نداشت.» متن کامل ایمیل تیم کوک به تمام کارکنان شرکت اپل در سراسر دنیا را در ادامه می‌خوانید:

تیم اپل،

در مکالمه‌ای که هفته گذشته با مقامات داشتم، به‌طور واضح به اهمیت و ضرورت وجود مهاجرت، هم برای شرکت خودمان و هم برای آینده کشور اشاره کردم. اگر پدیده‌ای با نام مهاجرت وجود نداشت، شرکت اپلی نیز وجود نداشت. مطلع شدم بسیاری از شما به دلیل تصویب قانون جدید ممنوعیت ورود مهاجران ۷ کشور با اکثریت مسلمان، نگران و ناراحت شدید. من هم با شما همدردی می‌کنم. این سیاستی نیست که ما از آن پشتیبانی می‌کنیم. ما در شرکت اپل، کارمندانی داریم که به‌طور مستقیم از وضع قانون مهاجرت روز جمعه، ضربه می‌خورند. تیم منابع انسانی، حقوقی و امنیتی ما در حال تلاش برای تماس با مقامات هستند و شرکت اپل قول می‌دهد هر کاری که می‌تواند برای حمایت از کارمندان خود انجام دهد. من قبلا نیز بارها عنوان کرده بودم که تنوع ملیتی، عاملی است که تیم ما را قوی‌تر می‌کند و من مطمئنم که همه شما تلاش خواهید کرد تا تمام کارمندان اپل احساس امنیت، آرامش و ارزشمندی کنند. درهای اپل برای همه باز است. مهم نیست از کدام کشور هستید، یا به چه زبانی سخن می‌گویید یا چه کسی را می‌پرستید. کارمندان ما از با استعداد‌ترین افراد در سراسر دنیا هستند که از نقاط مختلف با یک هدف مشخص دور هم جمع شده‌اند. طبق گفته دکتر مارتین لوتر کینگ: «شاید ما با کشتی‌های مختلف به اینجا رسیده باشیم ولی حالا همگی در یک قایق هستیم.»