جی اس ام: هوآوی عرضه گوشی جدید پرقابلیت ولی با قیمتی جذاب با نام Y۷ Prime را آغاز کرده است. این گوشی یکی از میان‌رده‌های جدید هوآوی است که پنج ویژگی قابل توجه دارد: باتری پرظرفیت ۴ هزار میلی‌‌آمپرساعتی، اندروید نوقا، حسگر اثر انگشت در کنار مانیتور ۵/ ۵ اینچی شفاف و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با امکان عکاسی با کیفیت حتی در محیط‌های کم‌نور. از منظر طراحی Y۷ Prime Huawei بدنه فلزی صیقل‌خورده‌ با ضخامت ۳۵/ ۸ میلی‌متر داشته و فاقد دکمه Home فیزیکی در بدنه جلویی دستگاه است به طوری که دکمه‌های عملکردی برگشت و Home به‌صورت مجازی روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند. جک ۵/ ۳ میلی‌متری صدا نیز در لبه بالایی گوشی قابل مشاهده است.

دکمه‌های کنترل صدا و پاور دستگاه هر دو در لبه سمت راست دستگاه قرار دارند. مانیتور این گوشی با لبه‌های خمیده و یکپارچه با بدنه زیبایی دوچندانی به این مدل بخشیده‌اند. این گوشی در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی عرضه می‌شود. حسگر اثر انگشت این گوشی در قاب پشتی دستگاه و زیر دوربین تعبیه شده است. این حسگر اثر انگشت تنها در ۳/ ۰ ثانیه می‌تواند اثر انگشت کاربران را پردازش کند که از این منظر سرعت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به علاوه این حسگر می‌تواند علاوه‌بر پردازش اثر انگشت، پیمایش عمودی و افقی انگشت را نیز تشخیص دهد و از آن در پیمایش منوها و برخی نرم‌افزارهای داخلی بهره‌گیرد. Y۷ Prime Huawei با سیستم‌عامل اندروید نوقا و رابط کاربری EMUI ۵.۱ به بازار آمده و از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. این رابط کاربری به گونه‌ای اندروید این گوشی را از حیث تجربه کاربری بهینه کرده که ۹۰ درصد از عملکردهای نرم‌افزاری این گوشی در کمتر از ۳ مرحله به انجام می‌رسند.

پردازنده Y۷ Prime Huawei کوالکام اسنپ‌دراگون ۴۳۵ است که پردازنده‌ای هشت‌ هسته‌ای با فرکانس ۴/ ۱ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی این مدل هم Adreno ۵۰۵ است. در نظر گرفتن ۳ گیگابایت رم در کنار CPU و GPU قدرتمند، این گوشی را به مدلی بدل کرده که به خوبی می‌تواند تمام نیازهای روزمره کاربران را با سرعت بالا برطرف کند. حافظه داخلی Y۷ Prime هم ۳۲ گیگابایت است که از طریق حافظه‌های جانبی تا سقف ۱۲۸ گیگابایت قابل افزایش است. صفحه نمایش با کیفیت و شفاف این محصول هم ۵/ ۵ اینچ با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و از نوع IPS است. Y۷ Prime از دو دوربین بهره می‌برد که هر دوی آنها از مشخصات خوبی برخوردار هستند. دوربین اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسل بوده و از سیستم فوکوس خودکارPDAF که سرعت فوکوس بسیار بالایی دارد در کنار فلاش LED بهره می‌برد.